על רקע התגברות מקרי ההדבקה מקורונה של הימים האחרונים והצעדים שנוקטת הממשלה, אמר היום (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, כי הוא מעריך שלא מדובר בתחילתו של גל רביעי

בראיון לחדשות 13 הוא התייחס לחיסונים בקרב צעירים, שכבת גיל הכוללת את רוב ההדבקות בימים האחרונים, ואמר: "עד עכשיו התחסנו 23 אלף בני נוער בגילי 12 עד 15, עכשיו אנחנו מרחיבים את הנגישות והזמינות בעזרת הקופות ואני קורא לכולם להתחסן. 

חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

פרופ' לוי התייחס גם לשאלה האם נשקלת האפשרות לאסור על ילדים לא מחוסנים לצאת מהארץ, ואמר כי "אלה דברים שעלו על השולחן". לדבריו, "כרגע, שזה המצב, אין הגבלות על יציאה מהארץ אלא מ-6 מדינות שמוגדרות בסיכון גבוה. אני חושב שכעת לא הייתי יוצא לחו"ל והייתי ממתין עוד טיפה לראות מה מתבהר ומה הולך, רואים עליית תחלואה בבריטניה, גם כן אותו וריאנט (הודי), לכן הייתי מטייל בשבילי הארץ".

"לא הייתי ממהר לקבוע שזה גל רביעי", הדגיש פרופ' לוי, "להרים דגלים וכו', בכל מקרה יש התפרצות שאנחנו רואים במספר ערים, גם בקרב צעירים ומבוגרים, מרבית המקרים משויכים לשרשראות מוגדרות, חוזרי חו"ל וחלקם מפוזרים בכמה ערים. אנחנו חוששים שכך אמור להתחיל גל תחלואה נוסף ולכן בישיבה מחר עם רה"מ ננקוט באמצעים כדי שלא ללבות את האש שמתחילה לבעור".