ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך היום (רביעי) דיון בעניין התפשטות נגיף הקורונה, בדגש על זן ה"דלתא" ובנוכחותם של שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות. במסגרתו, הוחלט כי במידה ויחצה רף ממוצע 100 הנדבקים ביום למשך שבוע, תוחל חובת עטיית מסכה בחללים סגורים

עוד הוחלט על מבצע חיסון בני ה-12 ומעלה, חידוש פעילות מערך קטיעת שרשראות ההדבקה, גיבוש תכנית להגברת האכיפה כלפי חולים מאומתים שיפרו בידוד, הצפויים לעמוד בפני ענישה חמורה. בנוסף, יוחזר "מגן אבות" לפעילות והגדלת היקף הבדיקות לכעשרת אלפים ביום וכי היקף הבדיקות יוגדל גם כן, יוקצו המשאבים הראויים לכך.

בעניין נתב"ג, הוחלט, כי ההחלטות שהתקבלו בעניין נמל התעופה ייושמו גם ביתר מעברי הגבול הבינלאומיים. בנוסף, כל נוסע ישראלי לחו"ל יחתום על הצהרה בטרם עלייתו לטיסה, לפיה הוא מתחייב שלא להגיע בשעריהן של מדינות בסיכון גבוה. ההצהרה תיבדק בדלפק הקבלה לטיסה. כמו כן, על פי דיווח בחדשות 12, הוחלט כי כניסת תיירים לישראל תידחה בחודש. 

חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)


מוקדם יותר היום וברקע העלייה בתחלואה, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי חתם על תיקון לצו בריאות העם, לפיו ניתן להטיל קנס בגובה של 5,000 שקלים על אחראי על קטין מתחת לגיל 12 אם הקטין מתגורר עימו והפר בידוד. בנוסף, נקבע כי יש לעטות מסכה בשדה התעופה הבין-לאומי, במעברי גבול, ובמקום שניתן בו טיפול רפואי.

עוד היום, רשת משען הכוללת תשעה בתי דיור מוגן בהם מתגוררים כ-2,500 דיירים, החליטה על שורת צעדי הגנה למען הבטחת בריאות הדיירים והעובדים. ביניהם ההנחיות כי ביקורי משפחות ואורחים יתאפשרו רק בתנאי שהמבקר והדייר עוטים מסכה בזמן המפגש ועובדים הבאים במגע כלשהו עם דיירים, מחויבים לעטות מסכה בזמן המפגש.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה החולפת אובחנו בישראל 110 בני אדם כחולי קורונה וכרגע ישנם 534 חולי קורונה פעילים בישראל. מהנתונים עלה כי מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה שבה להיות כתומה, על פי דירוג הרמזור של משרד הבריאות. מניין המאומתים בבנימינה-גבעת עדה עלה ל-116.

על פי הנתונים שפורסמו, מתוך כלל המאובחנים אתמול, 76 הם מתוך מסגרות החינוך השונות, כאשר מדובר ב-64 תלמידים, עשרה מהחינוך הביתי ושני אנשי צוות חינוכי. בנוסף, 14 חולים שבו מחו"ל לאחרונה, שני בני אדם נדבקו בביתם ו-18 מקרים נוספים נמצאים בבדיקה.