בניסיון להתמודד עם ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בארץ, משרד הבריאות החליט שלשום כי יש לעטות מסיכה גם בשדה התעופה בן־גוריון, בכל מקום שניתן בו טיפול רפואי, בין השאר בבתי חולים, קופות חולים ומרפאות פרטיות, במוסדות רווחה, בבתי אבות ובבתי ספר שחלה בהם התפרצות.

בבית החולים שיבא תל השומר עדיין לא שמעו ככל הנראה על ההנחיה החדשה של משרד הבריאות. במסדרונות בית החולים אתמול נצפו רבים ללא מסיכות על פניהם, לצד אחרים שהתהלכו במסיכות על הסנטר. אחדים ששוחחו עם כתב "מעריב" כלל לא שמעו על ההנחיה החדשה.

אחרים אמרו כי הם עוטים מסיכה בגלל החולים במקום ולא עקב ההחלטה של משרד הבריאות. יגאל תושב, הדרום שהגיע אתמול לשיבא לבקר חבר המאושפז במקום, סיפר: "מה שהיה הוא שיהיה - כל עוד אנשים יהיו חסרי אחריות הקורונה תישאר איתנו. זה הכל אחריות אישית".

פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, הודיע אתמול כי מבקרים ומטופלים המגיעים לשטח המרכז הרפואי יידרשו לעטות שוב מסיכות בחללים סגורים. 

רוב האנשים בחוצות הערים, בעיקר צעירים, הסתובבו אתמול ללא מסיכות. גם בבתי קפה ומסעדות נראו רק חלק קטן מהלקוחות עם מסיכות על פניהם, אך נראה כי התופעה מתרחבת והמסיכה חזרה לאופנה.

בנט בהצהרה לתקשורת בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

ברחוב ביאליק ברמת גן נראו אתמול יותר עוברי אורח במסיכות מאשר לפני שלושה ימים. "שמעתי שגם מחוסנים נדבקו, והחלטתי לחזור למסיכה. גם חברות שלי החליטו להיכנס למקומות סגורים רק עם מסיכות", סיפרה מירה, המתגוררת באזור.

אסתר, תושבת ותיקה בתל אביב, התלבטה אם ללכת בבוקר למועדון שבו היא פעילה. "יש פחד וחוסר ודאות, אבל בסוף הלכתי למועדון, וכל הזמן הייתי עם מסיכה. ראיתי שגם חלק מהאנשים במועדון היו הפעם עם מסיכות, אבל לא כולם". 

בקניון איילון ברמת גן נצפו מספר קונים כשהם מסתובבים במסיכות, בייחוד אנשים מבוגרים. במקביל, ישנם גם אזרחים הזועמים על ההחלטה לבטל את התו הירוק.

"יש כאן מסר שהחיסון היה מיותר. הרי אם ממילא אף אחד כבר לא בודק אם אנחנו מחוסנים - אז למה בכלל עשינו אותו? אני רוצה לדעת שכשאני נכנסת למקום סגור עם עוד עשרות אנשים בלי מסיכה, כולם שם מחוסנים, וההחלטה לבטל את התו הירוק פוגעת בזה", אמרה דנה אטל, תושבת באר שבע. 

שי רוזנצוויג, ראש מועצת אלפי מנשה, הודיע אתמול לתושבים כי בשל התחלואה העולה באזור, ומתוך מטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ביישוב - הוחלט על החזרת עטיית המסיכות בבית הספר. גם במספר בתי ספר ברמת גן קיבלו הורים ותלמידים הנחיה לשוב ולעטות מסיכות, לנוכח מקרי הדבקה במוסדות חינוך ברחבי הארץ.