היישוב בנימינה-גבעת עדה הוגדר הבוקר (חמישי) כיישוב "אדום", זאת על פי ההגדרות של תוכנית הרמזור. מדובר בפעם הראשונה מזה מספר חודשים שהנתונים המדאיגים נרשמים, זאת בשל התפרצות משמעותית של הקורונה. בנוסף, ישנו ישוב אחד במדינת ישראל המוגדר כעת כצהוב - מודיעין-מכבים-רעות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מאתמול אובחנו 138 חולי קורונה נוספים, כך שמספר החולים הפעילים עלה ל-680 ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.3%. כמו כן, ישנם 26 חולים שמצבם קשה ו-18 מונשמים. על פי הנתונים, ישנם מעל ל-30 אלף נדרשי בידוד ביתי ובבתי החולים לאשפוז כללי ישנם 48 חולי קורונה מאושפזים, שכ-77% מתוכם אינם מחוסנים, ובהם גם ילדים.

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בראיון בכאן ב': "אנחנו רואים 148 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה אתמול כששיעור החיוביים הוא 0.3%. מגמת ההתפרצות נמשכת". הוא ציין עוד כי "לפחות מחציתם של הנדבקים מגלים תסמינים, אך קלים".

אנשים עם מסכה (צילום: מרק ישראל סלם)
אנשים עם מסכה (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך התארח פרופ' יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי שערי צדק, בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לעלייה בנתוני התחלואה. לדבריו, יש לנקוט בשתי פעולות על מנת למגר את ההתפרצות: חיסון המוני של בני ה-16-12 וסגירת הפרצות בנתב"ג. "הממשלה עושה את שני הדברים. יכול להיות שאת קמפיין החיסון של 16-12, ולשכנע את ההורים שהתועלת עולה על נזק פוטנציאלי אפסי, צריך להגביר".

פלג שיתף כי הוא אב לנער בן 15, ואמר כי "אנחנו מחוסנים, האחים הקטנים, גם אם יידבקו, רמת התחלואה החמורה אפסית. אתה שואל, האם לחסן נער בריא בד"כ, כשיש באחוזים נמוכים אפשרות להסתבכות, למה לקחת את הצ'אנס?"

על כך השיב פרופ' הלוי: "אם מדברים על כלל עם ישראל, יש כחצי מיליון איש מעל גיל 16 לא מחוסנים. אנחנו רוצים למנוע התפרצות. הסיכון לחסן את הבן שלך הוא אפסי, ממש שואף לאפס. זה הוכח כבטוח לחלוטין. אם ההתפרצות תצא מגבולות מודיעין ובנימינה, והיא קצת מתחילה לצאת, נכון שסיכוייו לחלות במחלה קשה נמוכים מאוד, אבל גם סיכוייו לסבול מהחיסון עוד יותר אפסיים; ואתה תתרום לחיסון ההמוני במדינת ישראל. זה טובת הפרט לעומת טובת הכלל".

עוד הסביר הפרופ', כי החיסון עוזר במניעת תחלואה קשה, אך לא מונע באופן מוחלט הידבקות בנגיף. בנוסף אמר כי "אנחנו עדים לראשיתה של התפרצות שתתקוף בעיקר ילדים וגם מבוגרים מחוסנים ולא מחוסנים עם סיכוי למחלה קשה פחות. ככל שהיא תהיה המונית יותר, אנחנו נתחיל לראות בשולי השוליים מקרים קשים". כמו כן הבהיר: "אין איום על קריסת בתי חולים אבל התחלואה ישנה, היא מבצבצת. הזן ההודי לא מוכר עד הסוף".