נכנסה לתוקפה חובת עטיית המסכה במרחבים סגורים, זאת לאחר שמשרד הבריאות הודיע על כך הבוקר (שישי) ונוכח העלייה בשיעור התחלואה.

עם זאת, משרד הבריאות הבהיר כי חובת עטיית המסכה לא תחול בין השאר על קטינים מתחת לגיל 7, אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה, אדם השוהה במקום סגור או מופרד בלא אדם נוסף, שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד ואדם המבצע פעילות ספורט.

בנוסף, משרד הבריאות המליץ "לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים, כגון אירועי הגאווה שיתקיימו בסוף השבוע ברחבי הארץ".

מוקדם יותר, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בראיונות ל-103FM וכאן ב' כי ייתכן שחובת עטיית המסכה תחזור החל מהיום, מכיוון שהממוצע היומי עבר את היעד שאותו הציבו במשרד הבריאות, למעלה מ-100 מאומתים.

עוד אמר אש כי מספר המאומתים היומי עומד על 227, "מספר גבוה יחסית גם לימים האחרונים" כלשונו. בנוסף, הוא עדכן כי 0.6% מהבדיקות היו חיוביות. "במספרים הנמוכים האלה, הנתונים מכפילים את עצמם מהר מאוד. מה שמטריד זה התחלואה שמתפזרת".

עם זאת, העריך כי הוא לא רואה באופק סגר: "לא נהיה בגל רביעי נוסף. יש פוטנציאל שהתחלואה תתרחב, גם חלק מהאוכלוסייה המבוגרת לא מחוסנת, אבל מקווים שהחיסונים יגנו מפני עלייה באשפוזים ובחולים הקשים. אנחנו רואים תמונה כזו מבריטניה וסקוטלנד, עלייה במספר המאומתים אך לא עלייה של החולים קשה".

אש הודה כי ייתכן שבדיעבד ההחלטה להוריד את חובת עטיית המסכות הייתה טעות, אך הדגיש כי גם אם היו חוזרים אחורה "לא בטוח שהיינו עושים אחרת. בדיעבד היינו נשארים עם המסכות, אך לא בטוח שגם זה היה מונע התפרצות". 

נחמן אש (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)
נחמן אש (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)

הפרויקטור ציין כי לסגרים הדיפרנציאליים "יש ערך נמוך. אנחנו לא מצליחים למנוע יציאה של תחלואה מיישובים. בנקודת הזמן הזאת למשל בבנימינה, אנחנו מתחילים לראות ירידה במספרי המאומתים בבנימינה, אך עלייה במקומות אחרים".

אש התייחס גם לכניסת זן הדלתא לארץ, והסביר כי ההערכה היא "שהווריאנט נכנס בהרבה כניסות קטנות, הצלחנו למנוע התפשטות לאורך הזמן הזה אבל באמצעות אולי סופר-ספרדרים ותנאים מסויימים של הדבקות הוא הצליח". עוד הבהיר כי נתב"ג תמיד "יהיה סוג של פרצה, אי אפשר לסגור הרמטית את כניסת התחלואה מבחוץ".

בסוף דבריו, אמר כי מדינת ישראל "מצטיינת בלא לקיים בידוד. האכיפה לא הייתה מספקת והיא גם לא מספקת היום, אך אם כל מי שהיה חוזר מחו"ל היה נכנס לבידוד כפי שצריך, לא היינו במצב שאנו נמצאים בו כיום".

הלילה חובר חולה קורונה למכונת הנשמה אקמו בבית החולים וולפסון. הוא נמצא במצב קריטי ומונשם, לאחר שהועבר לבית החולים מבית חולים אחר. זהו חולה הקורונה הראשון שמאושפז בוולפסון לאחר תקופה ארוכה בה לא היו מאושפזים עם תסמיני קורונה בבית החולים.