קבינט הקורונה בהרכבו החדש צפוי להתכנס מחר (ראשון) בשעה 19:30 בפעם הראשונה. במהלך הדיון, שיתקיים בהשתתפות כלל החברים, יוצגו הצהרת תמונת מצב והמלצות משרד הבריאות. כמו כן, ידונו בנושא הכרעה בין שתי אסטרטגיות - המשך המדיניות הקיימת, של פעולות ממשלתיות שלא פוגעות בשגרת החיים ובמשק, או מעבר להגבלות שגם ישנו את סדר היום במדינה.

מוקדם יותר היום, שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 והתייחס להנחיות הקורונה החדשות, לפיהן הוחזרה חובת עטיית המסכות במקומות סגורים וכן הכוונה להטיל קנסות על מפרי הנחיות הבידוד. הורוביץ טען כי ידרוש את שיתוף הפעולה של כל משרדי הממשלה לעניין ואמר כי "נרצה שיישום מהיר במיוחד באכיפת הבידודים, זה היה עקב אכילס בכל מה שקשור להנחיות הקורונה בשנה וחצי האחרונות".

"תהיה שליחת פקחים לבתים, גם שוטרים. כל מי שיוכל לעשות את זה, אבל בהיקף רחב כי זה מה שצריך לעשות כדי למנוע התפשטות והדבקה", הוסיף השר שאף אמר כי כרגע לא מתוכננים צעדים נוספים.

אנשים בנתב''ג (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
אנשים בנתב''ג (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

הורוביץ טען כי "הצעדים עכשיו נועדו שלא נצטרך צעדים קשים יותר שיטילו הגבלות על החיים בארץ, זו לא מטרתנו. הבריאות היא הכי חשובה, אבל יש עוד דברים במכלול החיים, אז כרגע הצעדים הם בשער הכניסה למדינה, באכיפת בידוד ועידוד מתבגרים להתחסן נגד הקורונה. מחר יובאו תקנות, בניגוד לממשלה הקודמת הן ילוו בסנקציות, לפיהן מי שיחזור ממדינה אסורה ללא אישור מוועדת חריגים יקבל קנס כבד".

לדבריו, הממשלה נוקטת את הצעדים לפי שיקול דעת מקצועי "ללא היסטריה או פאניקה. צריך למנוע את ההדבקה כדי למנוע תחלואה קשה, לא רוצים להגיע לרגע בו מאוחר מדי והרכבת יצאה מהתחנה. הצעדים לא פוגעניים מדי, אך צריך לזכור נתון נוסף, רוב האוכלוסייה מחוסנת בחיסון יעיל נגד הנגיף, העניין הוא מה יקרה אם יבואו מוטציות ומה יקרה לאוכלוסייה לא מחוסנת".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי כי 229 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.4%. מספר החולים הקשים עומד כעת על 26. מספר המתחסנים במנת החיסון הראשונה נגד הנגיף - 5,537,341, ומספר המתחסנים במנה השנייה עומד על 5,156,177. כמו כן, עד כה 6,429 בני אדם נפטרו עד כה מסיבוכי הנגיף.