משרד הבריאות פרסם היום (שני) את נתוני התחלואה המעודכנים בקורונה. 145 בני אדם אובחנו אמש כחיוביים מתוך 40,123 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.4%. מדובר בירידה קלה באחוז הבדיקות החיוביות, אך יש לזכור כי מדובר ביום חול שהגיע לאחר יום שבת, בו מתבצעות פחות בדיקות.

מספר החולים הקשים ירד בשניים לעומת הנותונים מאתמול ועומד כעת על 22, בהם 16 מונשמים. בסך הכל ישנם 1,254 חולי קורונה פעילים בישראל.

קודם לכן הבוקר, ראש הממשלה נפתלי בנט, פרסם סרטון בו קרא לבני הנוער להתחסן נגד הקורונה במהרה, והסביר: "תוקף החיסונים עומד לפוג בקרוב, אנחנו במירוץ נגד הזמן, צאו להתחסן לפני שלא תוכלו".

"זן הדלתא מאוד מדבק ופוגע בעיקר בכם", כך אמר ראש הממשלה, "יש חלון קצר של 11 ימים, לא ישארו חיסונים זמינים לכולם". בהודעתו מסר כי התאריך האחרון לחיסונם של בני הנוער נקבע לתשיעי ביולי, לאחריו יקבלו את מנת החיסון השניה, שלאחריה – "יפוג תוקפם של כל החיסונים שיש לנו במלאי". 

לבסוף, סיכם: "אנחנו לא רוצים להטיל על אף אחד שום מגבלה – לא על מסיבות, לא על טיולים, לא קפסולות. צאו כדי שיהיה לנו קיץ נפלא, בלי סגרים ובלי הגבלות".

חבר הכנסת מיקי זוהר תקף את הודעתו של בנט, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בנט טוען שתוקף החיסונים עומד לפוג ורומז שבקרוב לא יהיו לנו חיסונים נוספים. איפה הבעיה? שיצלצל לאלברט בורלא ואם אפשר שיעשה את זה ב'אובססיביות'".