"אחוז המחוסנים במגזר הערבי נמוך": בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, במסגרתה בשבוע שעבר אובחנו 993 ישראלים כחיוביים לנגיף, לעומת 175 בשבוע הקודם, ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה, הביע היום (שני) חשש ממשי מהתפרצות התחלואה ביישובי צפון הארץ בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM: "מחצית מתושבי הצפון לא מחוסנים. אחוז המחוסנים במגזר הערבי נמוך, זה לא תקין ולא ראוי".

"בצפון אין הרבה חולים", אמר עוד, "אבל אי אפשר לסמוך על זה שאין הרבה חולים. צריך לדעת שאנחנו לא יודעים, כדי שלא נמצא את עצמנו בעוד חודשיים בעיצומה של מגפת קורונה". "באוכלוסייה הערבית אחוזי ההתחסנות הם קטנים יותר, חייבים לעשות הסברה", אמר. 

לדבריו, אחוזי התחלואה לא מושפעים מכמות המתחסנים הנמוכה: "הצלחנו (לשמור על אחוזי תחלואה נמוכים) עד עכשיו, אבל נכנסים ורייאנטים חדשים. צריך לנקוט בצעדי הזהירות המתחייבים, הזן החדש לשמחתנו לא באזור שלנו, אבל זה עניין של זמן עד שפתאום ימצא הווריאנט ביישוב באזור, ואז זה מתפשט".

און הצטרף לקריאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לבני הנוער לסור להתחסן נגד הנגיף: "למדנו בדרך הקשה שזאת הדרך הכי נכונה ואפקטיבית להתמודד עם הקורנה. החיסון הוא בטוח. כשאנחנו שוקלים את הסיכון מול התועלת - אין ספק שהתועלת עולה על הסיכון".

חיסון לקורונה, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אנחנו מודאגים מאלו שלא החלימו ולא התחסנו", המשיך. "הבעיה היא אלו שלא התחסנו. הנסיעות לחו"ל זאת גם בעיה. צריך לדעת שבצפון אחוז המחוסנים הוא 50 אחוז. זה מדאיג. לא צריך להיכנס לשאננות, מי שלא התחסן - לכו להתחסן".