מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, פרופסור חזי לוי, התראיין הערב (שני) במהדורת החדשות של ערוץ 12. כבר בפתיחת דבריו התייחס לוי ל"פירצה" בנמל התעופה בן גוריון, אשר הובילה לכניסת הזן החדש של נגיף הקורונה לישראל.

"יש בנתב"ג מעבדה ששייכת לספק הקודם, אנחנו שלחנו עוד שלוש מעבדות אחרות למקום, הוספנו עמדות. אנחנו הולכים ועולים במספר החוזרים לישראל, זה לא מפתיע ולכן יחד עם משרד הביטחון אנחנו בונים עוד 40 אלף עמדות ובמקביל מתנהל מהלך כדי לבנות אולם גדול בחוץ שיפתור את הצפיפות במקום", אמר המנכ"ל.

לוי השיב לשאלת המראיינים לגבי זמן התשובה לנבדקים השבים מחו"ל: "מעבדת הבדיקות הייתה שייכת לחברת אומגה והם לא זכו במכרז החדש ועכשיו אנחנו רוצים לגייס גם אותה שוב לטובת הבדיקות יחד עם החברות הנוספות. אני מודה שזה נראה אבסורדי. המגמה במדד השירות לנבדק, הייתה צריכה להיות ב-24 שעות, זה הזמן שמקובל עלינו. יש את הערכה לבדיקה מהירה, אנחנו יודעים מה רמת הדיוק שלהן, אנחנו לא חושבים שנכון להשתמש בהן".

לדבריו, מה שיכול למוטט את מאמצי ישראל במבצע החיסונים הם אנשים שאמורים לשהות בבידוד, אך לא עושים זאת. "מי שממתין לתשובה, בוודאי אנשים לא מחוסנים שחוזרים מחו"ל, הם צריכים לחזור הביתה לא בתחבורה ציבורית, עם מסיכה ולהיכנס לבידוד עד למתן התשובה מבדיקת הקורונה. נכון שאנחנו צריכים לשפר את עניין הבדיקות ומהירות התשובה בנתב"ג, אך נושא הבידוד הוא הטעון שיפור באמת", טען מנכ"ל משרד הבריאות.

נפתלי בנט קורא לבני נוער להתחסן נגד הקורונה (צילום: עומר מירון /לע"מ)

הוא הוסיף כי משרד הבריאות פועל למציאת עסקת ברטר עם מדינות שיקבלו מאות אלפי מנות חיסון, אשר תוקפן עומד לפוג ולישראל אין את היכולת להשתמש בהן כעת. לוי ציין את חברת מודרנה, אשר החיסון שפיתחה לא זכה לאישור ה-FDA עד כה בנערים, "אך כשיינתן, כמובן שנשתמש גם בה". עוד הוא ציין כי כרגע מתמקדים בלעודד אנשים להתחסן לפני התשעה ביולי, מכיוון שלאחר מכן, המתחסנים כבר לא יוכלו לקבל את מנת החיסון השנייה, עקב תוקפן של מנות החיסון.

לסיום הוא אמר "אני מקווה שהחיסון יחזיק ליותר משנה, אך במידה ולא, אנחנו במו"מ עם החברות להשגת עוד חיסונים לישראל. התפטרתי כי המשרה היא משרת אמון. אין פה עניין של חוסר כבוד, אני עובד ביראת קודש ונהנה מזה. זה לגיטימי ששר מגיע ובוחר לעצמו מנכ"ל חדש במשרת אמון".