משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני התחלואה המעודכנים בקורונה. במהלך היממה אתמול אובחנו 283 מאומתים חדשים לנגיף מתוך 67,926 בדיקות, ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.4% - זהה לנתון מהיממה קודם לכן.

בסך הכל ישנם בישראל 1,537 חולי קורונה פעילים, מתוכם 21 במצב קשה ובהם 14 מונשמים. 5,566,179 בני אדם התחסנו עד כה במנה הראשונה ו-5,163,037 במנה השנייה.

בנוסף, כפר סבא הפכה ליישוב אדום, לצד כוכב יאיר, בנימינה-גבעת עדה והיישוב צופים. מודיעין-מכבים-רעות הוא היישוב הכתום היחיד בישראל נכון לעכשיו.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בדיון בוועדת החוקה בכנסת: "הגענו לרמה של ארבעה מאומתים ביום, וכיום יש הבדל בין מאומתים שהגיעו מחו"ל ואומתו 10 ימים לאחר חזרתם לעומת אנשים שאומתו במדינה בה ביקרו. בשבועיים האחרונים אנחנו רואים היפוך מארבעה מאומתים ליום, שרובם הגיעו מחו"ל, כרגע רוב המאומתים הם מאומתים בקהילה בגלל מאומתים שלא שמרו על בידוד בחזרה מחו"ל. העלייה היא מתחת ל-1% אך היא עדיין מדאיגה".

"העלייה בבדיקות היא בגלל כמות המאומתים. כמות החולים המאומתים בממוצע נע משך שבעה ימים עמד במינימום על 12 ואנחנו נמצאים על 180. מקדם ההדבקה כיום הוא 2. אנחנו צופים שאם לא תהיה קטיעת שרשראות מאוד מוצלחת, ולא נצליח למנוע כניסת וריאנטים מחו"ל, המספרים ימשיכו לעלות. כיום 20 מוסדות חינוך סגורים בגלל התפרצויות של מספר רב של תלמידים. רוב התחלואה כיום היא בגזר הכללי. בשבוע האחרון 13% מהמאומתים היו בגילאי 0 עד 13. החיסון מאוד יעיל אך הוא לא אפוד קרמי. 41% מהמאומתים של השבוע האחרון היו לא מחוסנים, 1% היו עם מנה אחת", הוסיפה.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר כי מי שיטוס למדינות אדומות ללא אישור ועדת חריגים יעבור על החוק: "הישראלים יידרשו להצהיר שלא ייכנסו למדינה אדומה - זו תהיה עבירה על החוק". את הדברים אמר במסגרת ביקור שערך במתחם חיסונים בעיר חולון.

"במשך שנה וחצי הייתה פרצה גדולה בנתב"ג, אנחנו בשלבי סגירה. אישרנו תכניות לשנה וחצי הקרובה", הוסיף בנט לבקר את טיפול הממשלה הקודמת במניעת התחלואה שהגיעה דרך נמל התעופה.