שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה היום (שלישי) על ביצוע תכנית הפרדה בנתב"ג בין נוחתים ממדינות ירוקות לנוחתים ממדינות אדומות, שכעת ינחתו בטרמינל 1. 

החלטת מיכאלי התקבלה לאחר פגישתה עם גורמי המקצוע בנתב"ג ובתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן ובמסגרתה הוחלט להסב את הטיסות מהמדינות האדומות לטרמינל 1, ובכך ליצור הפרדה בין הנוחתים במטרה לצמצם אפשרות להדבקה. 

ההפרדה תאפשר לנוחתים לעבור את כל שרשרת הכניסה לארץ, הכוללת בדיקת PCR, ביקורת דרכונים, כבודה ומכס בצורה מבודלת משאר הנוסעים. כמו כן, יתוגברו השאטלים בתוך נמל התעופה כדי להפחית את הצפיפות וכן תועבר הסברה בנוגע להנחיות הבריאות. 

ממשרד התחבורה נמסר כי "צעדים אלה הכרחיים לשמירה על בריאות הציבור. משרד התחבורה ימשיך לעמוד לרשות משרד הבריאות בכל אשר יידרש על מנת למנוע הדבקה".

כזכור, בתחילת השבוע הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה, המחמירות את הפיקוח על היוצאים והנכנסים לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון, וקבעה כי יציאה למדינה אסורה תהווה עבירה פלילית שבצידה קנס כבד בסך 5,000 שקלים. זאת, ברקע העלייה בשיעורי התחלואה בקורונה בעולם.