נוסעים רבים שחזרו בימים האחרונים מחו"ל דיווחו כי עם כניסתם לארץ המתינו זמן רב עד לקבלת הכבודה שנשלחה בתא המטוס. בדיקת "מעריב" מגלה כי לא מדובר בעומס מקרי אלא במדיניות.

מעדויות שהגיעו לידי המערכת עולה כי על פי נוהל חדש שהגדירו ברשות שדות התעופה - עובדי הנמל הונחו לעכב את מסירת המזוודות על מנת שלא יווצרו עומסים במתחם בדיקות הקורונה.

"בהתחלה לא הבנתי למה המזוודות מתעכבות כמעט באופן קבוע בלילות", מספרת דיילת ותיקה שהוסיפה: "התברר שיש הנחיה לאנשי הקרקע לעכב את העמסת המזוודות על המסועים כאשר יש עומסים בעמדות הבדיקה של הקורונה".

גיא לוי, שחזר בשבוע שעבר לישראל לאחר ביקור קצר בחו"ל, מספר: "זה היה פחות מייאש אם היו אומרים לנו את זה מראש והיינו מוכנים לזה. אנשים עמדו מותשים ועייפים ליד המסוע של המזוודות".

ברשות שדות התעופה לא הכחישו את הפרטים ואמרו בתגובה: "אנחנו עושים מספר פעולות בכדי לאפשר זרימת הנוסעים בתהליך נוסע נכנס ובכדי למנוע צפיפות מיותרות. תהליכי הזרימה בתהליך הנוסע הנכנס בתחנות השונות מאפשרים זמני המתנה קצרים וברמת שרות גבוהה, ובכלל זה גם בדיגום ה־PCR". 

בתוך כך, על רקע העומסים הכבדים והתורים הארוכים לבדיקות קורונה של הנוסעים הנוחתים בנמל התעופה בן גוריון, החלה ביום שישי הקמת אוהל ענק במקום, שיאפשר להרחיב את יכולת הבדיקות לכ־2,500 איש בשעה.

האוהל, ששטחו כ־1,500 מ"ר, מוקם במשותף על ידי משרד הביטחון, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, והוא אמור לתת מענה לעוברים בנתב"ג עם התגברות הנוסעים בעונת הקיץ. באוהל ייפרסו עשרות עמדות בדיקות קורונה נוספות.

"הגדלת יכולת הבדיקה בנתב"ג לקראת הקיץ היא כלי משמעותי במאבק למען שמירה על בריאות אזרחי ישראל וכלכלת ישראל", ציין שר הביטחון בני גנץ.

שרת התחבורה מרב מיכאלי הוסיפה עוד כי מתחם הבדיקות הנוסף שמוקם בנתב"ג הוא הכרחי לשמירה על בריאות הציבור והגנה על גבולותיה של ישראל מפני הנגיף, ומצטרף לצעדים נוספים שכבר בוצעו - כדוגמת הפרדת הנוחתים מטיסות ממדינות המוגדרות כאדומות לטרמינל 1.