משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי 343 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה. עוד נמסר, כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.7% לאחר ש-49,074 בדיקות בוצעו אתמול. יצוין כי מדובר במספר הגבוה ביותר של מאומתים מאז תחילת ההתפרצות הנוכחית.

מהנתונים עולה עוד כי מספר החולים הפעילים עומד על 2,597 וכי 35 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 16 מונשמים.

מצה"ל נמסר כי נכון להבוקר 32 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. עוד נמסר, כי 269 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה על רקע העלייה המדאיגה בנתוני התחלואה בקורונה בישראל: "ללא שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול להחזיר חלק ממגבלות התו הירוק".

לדבריו, "הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל - כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש חמישה ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן. בעניין נתב"ג – צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה. לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו".

עוד אמר רה"מ, כי "במהלך השבוע גם מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על המעברים, במיוחד על נתב"ג. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלו ממש ע"י משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר. מגיעה כאן מילה טובה לשרת התחבורה מיכאלי, לשרת הפנים שקד, לשר הבריאות הורוביץ ולשר הביטחון גנץ שפועלים ביחד בצורה יפה. שמעתי מלא מעט אזרחים שחזרו מחו"ל שיש שיפור ממשי. אנחנו לקראת חודשי הקיץ, בהם יש את הטיסות הרבות ביותר ואנחנו נמשיך לעקוב אחר זה, גם אני באופן אישי".