הדיון בקבינט הקורונה ננעל הערב (שלישי) בעקבות המשכות ההצבעות במליאת הכנסת וללא החלטות חדשות. דיון נוסף ייקבע בהקדם. משרד הבריאות הציג בפני השרים המלצות לשורה של הגבלות, בהן החלת בדיקות מהירות בכניסה לאירועים בהם יש מעל 100 ילדים וכן במוסדות גריאטריים. עוד ממליצים במשרד הבריאות להחיל חובת בידוד גם על מחוסנים ומחלימים וכן על הורים שילדיהם נמצאים בבידוד.

בנוסף, אנשי המקצוע במשרד הבריאות תומכים בהחלת בידוד לשבים מחו"ל, גם אם הם מחוסנים או מחלימים, או לכל הפחות, עד שתחזור תוצאת בדיקה שלילית. כמו כן, ידרשו במשרד הבריאות לקיים בדיקת קורונה נוספת לשבים מו"ל, ביום הרביעי. 

פיקוד העורף המליץ לבכירי משרד הבריאות כי יש להטיל מגבלות על חתונות, קייטנות והופעות גדולות. בהתאם לכך, במשרד הבריאות צפויים לקיים בקרוב דיון על מנת להחליט האם להצטרף להמלצות המדוברות ולהציגן בקבינט.‬

בתוך כך, בתום מספר דיונים בין שר הבריאות ניצן הורוביץ לשר התרבות והספורט חילי טרופר, סוכם כי בקבינט הקורונה לא ידונו על הגבלות הנוגעות לתחומי התרבות והספורט. אמש הסתיימה סדרת דיונים בין שר התרבות והספורט לבין שר הבריאות ובהשתתפות בכירי משרדיהם. השיח הממושך התמקד בהגבלות הנבחנות על רקע מדדי התחלואה העולים. הצדדים הסכימו כי יש להימנע ככל שיתאפשר מהגבלות התקהלות שיפגעו בפעילות ענפי התרבות והספורט, שניזוקו קשות בשנה האחרונה. 

מוקדם יותר היום התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ לנושא ואמר: "נצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה תוך מאמץ לצמצם את התחלואה. בסוף אנחנו חייבים לפתח סוג של שגרת קורונה. המדיניות שאני מבקש להוביל היא כזו שמסתכלת קדימה - נמליץ בקבינט על צעדים ברוח הזו".

בהמשך הוסיף: "אין שום כוונה להמליץ הערב על הגבלת חתונות או אירועי תרבות. לטובת כולנו, אני מציע להסתמך רק על עדכונים רשמיים של משרד הבריאות ולחסוך עגמת נפש מהציבור".

רה''מ בנט ושר הבריאות הורוביץ (צילום: מרק ישראל סלם)
רה''מ בנט ושר הבריאות הורוביץ (צילום: מרק ישראל סלם)

בין השאר מדובר בבדיקת חובה לכל החוזרים מחו"ל ביום הרביעי לאחר הנחיתה בישראל, הרחבת מספר המדינות המחייבות בידוד, ותו ירוק שיחול בעיקר על מבוגרים וכן על ילדים. במסגרת התו הירוק במתכונת מצומצמת, תחול חובת הצגת תו ירוק במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של אנשים, כדוגמת מופעים שאליהם מגיעים ילדים וכן בכניסה לבתי האבות. על פי המלצת משרד הבריאות, ההגבלות הללו ייכנסו לתוקף במקרה שנגיע ל־1,000 נדבקים חדשים ביום.

בנוסף, בקבינט צפויה לעלות האפשרות לקיום מבצע ארצי לאכיפת חובת עטיית המסיכות במקומות סגורים באמצעות אלפי פקחים עירוניים, זאת לצד מאות שוטרים. בעקבות הדבקה נרחבת של מחוסנים, במשרד הבריאות שוקלים גם לחייב בידוד מחוסנים שהיו במגע עם חולים מאומתים, כדוגמת הורים לילדים שנדבקו בקורונה. כמו כן, נבחנת האפשרות לתת מנת חיסון שלישית לבעלי מערכת חיסונית חלשה. במערכת הבריאות גילו כי שתי המנות שניתנו למי שסובלים ממערכת חיסונית חלשה לא מקנות להם מספיק נוגדנים.

לקראת ההחלטה בנושא מתן מנת חיסון שלישית, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה אתמול לקדם מחקר רפואי שיספק מידע בסוגיה. המחקר יהיו בקרב חולים מאומתים לנגיף שקיבלו חיסון, בהתייחס למרכיבים שונים (גיל, מחלות רקע, מועד קבלת החיסון ועוד) במטרה לבחון את יעילות החיסון ואת קצב דעיכתו לאורך זמן על אנשים מקבוצות גיל שונות ועם מחלות רקע שונות. את המחקר תרכז ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בשיתוף קופות החולים.  במקביל, בנט קיים אתמול יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדי הבריאות דיון בנושא הקדמת המשלוח הבא של חיסוני פייזר, כך שהמלאי שיגיע יספיק עד יוני 2022.