משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) את נתוני התחלואה במדינה, לפיהם 521 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.7%. בנוסף, נכון להיום במדינה ישנם 40 חולים במצב קשה, מתוכם 17 במצב קריטי ו-16 מונשמים.

צה"ל עדכן כי נכון להבוקר 39 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל, וכי 164 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בתוך כך, כפר יונה הפכה במהלך 24 השעות האחרונות לעיר אדומה, והצטרפה למעלה אדומים. גם מצבן של פתח תקווה, הוד השרון וצופים, שמוגדרות ערים כתומות, לא מבשר טובות. כמו כן, תל אביב ופרס חנה-כרכור, שעדיין מוגדרות צהובות, קרובות להפוך לכתומות, כאשר ציון הרמזור שלהן עומד הבוקר על 5.9.

כזכור, הדיון בקבינט הקורונה ננעל אתמול בעקבות המשכות ההצבעות במליאת הכנסת וללא החלטות חדשות. דיון נוסף ייקבע בהקדם. משרד הבריאות הציג בפני השרים המלצות לשורה של הגבלות, בהן החלת בדיקות מהירות בכניסה לאירועים בהם יש מעל 100 ילדים וכן במוסדות גריאטריים. עוד ממליצים במשרד הבריאות להחיל חובת בידוד גם על מחוסנים ומחלימים וכן על הורים שילדיהם נמצאים בבידוד.

בנוסף, אנשי המקצוע במשרד הבריאות תומכים בהחלת בידוד לשבים מחו"ל, גם אם הם מחוסנים או מחלימים, או לכל הפחות, עד שתחזור תוצאת בדיקה שלילית. כמו כן, ידרשו במשרד הבריאות לקיים בדיקת קורונה נוספת לשבים מו"ל, ביום הרביעי.