קבינט הקורונה התכנס היום (רביעי) פעם נוספת על מנת להמשיך ולדון בצעדים הבאים במאבק בנגיף. הדיון התחדש לאחר שאמש נאלצו השרים לנעול את הישיבה ללא קבלת החלטות חדשות, עקב הימשכות הדיונים במליאת הכנסת.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הדיון:  "העולם כרגע מתמודד עם גל עצום של זן הדלתא שמכה במדינות שונות. המטרה שלנו בממשלה היא להמשיך לנהל, ברוגע ועל בסיס מידע ועובדות, את המשך ההתמודדות מול הקורונה בכלל, וזן הדלתא בפרט. לאור הנתונים שיש לנו, אנחנו שואפים למקסימום הגנה על תושבי ישראל ועל בריאותם, לצד מינימום פגיעה כלכלית והפרעה לשגרת החיים. אנחנו נשתדל ככל האפשר להיות שקופים, להסביר לציבור למה אנחנו עושים, לתת התראה ארוכה מראש לפני מהלכים ולאפשר. כלומר, במקום לסגור או לאסור ולהסביר מה לא, אנחנו נסביר איך כן, ככל האפשר".

"יש הצלחה גדולה לפרויקט החיסונים לבני הנוער - מעל 150,000 בני נוער בגילאי 12-16 שהתחסנו בימים האחרונים. אני קורא לכולם, לכל מי שלא התחסן - צאו להתחסן. יש לנו חיסונים לכולם, תנצלו את זה, תגנו על עצמכם, כדי שלא תצטרכו להיות מוגבלים מפעילות. דבר אחרון - המסכות עובדות. יש לנו אינדיקציות גם לשימוש נרחב במסכות וגם לאפקט. המסכות הן הכלי החזק ביותר להתמודד מול הקורונה מבלי לשלם מחירים. בעזרת ה' אנחנו נצליח", הוסיף בנט.

במהלך הקבינט הוחלט על פעולות נוספות לצמצום התחלואה ועצירת התפשטות זן הדלתא, ללא החלת מגבלות דרסטיות בשלב זה. בתוך כך, בדיון נקבע כי האסטרטגית "בלימה רכה" תמשך, תוך פגיעה מינימאלית בכלכלה ובשגרת החיים. הוסכם, כי "יישום האסטרטגיה מחייב נטילת סיכונים מסוימים, אך במכלול השיקולים, לרבות הכלכליים, מדובר באיזון המתבקש". 

במסגרת מימוש האסטרטגיה, נקבע כי שני הפרמטרים המרכזיים יהיו הורדת מקדם ההדבקה לצד פגיעה מינמאלית במשק. עוד נקבע כי הפרמטר המוביל לבחינת פעולות הממשלה ימשיך להיות היקף החולים הקשים. 

לצד זאת, בין ההחלטות שהתקבלו במסגרת הקבינט נמנות: הגברת מבצע החיסונים הארצי, הגברת מאמצי ההסברה לציבור, בדגש על קריאה להתחסנות, עטיית מסיכות ושמירת מרחק פיזי. כמו כן, קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים, ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ (מעל 100 משתתפים).

בנוסף הוחלט על חובת בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל. בנוסף, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הבידוד - משרד הבריאות יקיים עבודת מטה לבחינת קיצור ימי הבידוד. בתוך כך, הקבינט הסמיך את רה"מ ושר הבריאות לקבל החלטות שוטפות למימוש האסטרטגיה שנקבעה.

אתמול הציג משרד הבריאות בפנים השרים שורת המלצות והגבלות, בהן החלת בדיקות מהירות בכניסה לאירועים בהם יש מעל 100 ילדים וכן במוסדות גריאטריים. עוד המליצו במשרד הבריאות להחיל חובת בידוד גם על מחוסנים ומחלימים וכן על הורים שילדיהם נמצאים בבידוד.

בקרב הדרג המקצועי במשרד הבריאות יש תומכים רבים בהחזרת חובת הבידוד לשבים מחו"ל, גם אם הם החלימו מקורונה או התחסנו נגדה, לכל הפחות עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. בנוסף, במשרד הבריאות דורשים כי השבים מחו"ל יקיימו בדיקת קורונה נוספת ביום הרביעי לאחר שובם לישראל.