פרופ' מוטי רביד, לשעבר מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM. והתייחס לעלייה בתחלואת הקורונה: "הקורונה היא לא ערך קבוע מפני שכל פעם יש וריאנטים שההתנהגות שלהם היא מעט שונה. כרגע יש לנו וריאנט שהוא מדבק יותר מאחרים ולכן אנחנו רואים תחלואה שלא ראינו קודם למרות העובדה שרוב האנשים מחסונים.

"רוב האנשים מחוסנים פורמלית אבל יש בארץ בערך שלושה מיליון איש, אפילו קרוב לארבעה מיליון לא מחוסנים. כמעט כל הילדים, חיסנו כשליש מהילדים 12-16", המשיך. 

לדבריו, הוא מציע להתחיל לחסן לפחות מגיל שש: "אני לא רואה, ואף אחד לא ראה עד היום, הבדל במבנה מערכת החיסון או ברגישות באיזשהו חיסון שהיה אי פעם בעולם בין ילדים בני שש לילדים בני 16".

כשנשאל לגבי אישר של חברות התרופות וה-FDA לחיסון גילאים נמוכים השיב כי "עדיין אין. אבל אנחנו מדינת ישראל, לא ארצות הברית. יכולנו לבדוק בעצמנו יש לנו מערכת רפואית ומדעית טובה מאוד, אחת הטובות בעולם".

"אנשים הופכים להיות שבויים בפרדיגמות שהם ממציאים ללא שום בסיס. עד היום הזה כל חיסון שהיה בעולם חיסנו את מי שהיה בסיכון ובדרך כלל ילדים, חוץ משפעת וצהבת שזה מחלות שחיסנו מבוגרים. כל שאר המחלות עד שאתה בן שש אתה מקבל את כל החיסונים וברוך השם אין תמותה או מחלה. העולם נכנס ללופ שחייבים לבדוק את החיסון כי הוא חדש אבל בדקו אותו והוא בלתי מזיק", הוסיף.

בהמשך דבריו התייחס רביד להתנהלות הממשלה בעליית התחלואה הנוכחית: "הממשלה בהתחלה גמגמה, משרד הבריאות גמגם בצורה ממש מעוררת רחמים, 'אנחנו מציעים' וכו'".

"יש לצערי אנשי מקצוע שהדבר העיקרי שמעניין אותם זה להגן על עצמם, ופוליטיקאים שאין להם מושג על מה הם מדברים. אני מכבד ואוהב את ניצן הורוביץ ואחרים אבל הם לא למדו כלום מקודמיהם, לא התכוננו, עושים את אותן השגיאות שאחרים עשו". לטענתו, אם ימשיכו מצד אחד לא לחסן ומצד שני לא לעשות הגבלות, המחלה תגבה מחיר. 

בסיום דבריו התייחס להגבלות שיש להטיל לדעתו: "אחת התשובות האפשריות היא בדיקות מהירות, כל כינוס, קייטנה, קודם כל שייבדקו ומי ששלילי נכנס. זה לא הרמטי, לא נותן 100 אחוז אבל נותן הגנה טובה מאוד. זה אמצעי פשוט. בנתב"ג עד היום הזה עדיין הכול צולע והכול מקרטע. אז שמו את נומה, אני מקווה שהוא יעשה סדר, אבל למה זה לוקח כל כך הרבה זמן?".