משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) את נתוני תחלואת הקורונה ועדכן כי 519 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף. בנוסף, מצבם של 45 חולים מוגדר קשה, עלייה של שישה בני אדם מאתמול.

כמו כן, כ-15 אלף ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה, וכאלפיים קיבלו את המנה השנייה. עוד פרסם המשרד כי בשעה זו בישראל ישנם 3,535 חולים פעילים.

בנוסף, במחלקת הקורונה ברמב"ם נפטר במהלך הלילה גבר בן 86, תושב קרית ביאליק, שאושפז במחלקה לפני שבוע במצב קשה, מחוסן פעמיים. במחלקה מאושפזת עדיין אשתו, בשנות השבעים לחייה, במצב בינוני -קשה. מאוחר יותר, נקבע מותו של חולה קורונה בן 48 במרכז הרפואי וולפסון. מבית החולים נמסר כי "הוא לא היה מחוסן ולא סבל ממחלות רקע משמעותיות, למעט לחץ דם".

בתוך כך, פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה, אמר אתמול במהלך תדרוך עיתונאים שערך כי "כגורמי מקצוע אנחנו לא רוצים להטיל מגבלות שלא לצורך. הסיכוי שנגיע לסגר רחוק מאוד, אני מעריך שלא נגיע לשם. המלצה על הטלת מגבלה היא לא קלה כי ברור לנו שההשלכות לצד הפן הבריאותי הן גם על הכלכלה והמשק בישראל". 

עוד הסביר אש את הצעדים באמצעותם קבינט הקורונה החליט לקטוע את שרשראות ההדבקה: "לבצע בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים, בצוע בדיקות קורונה לילדים לפני טיולים וקייטנות ובידוד למחוסנים ומחלימים אחרי חזרה מחו"ל עד לקבלת תוצאות הבדיקה".

"שיתוף הפעולה של הציבור חיוני להצלחתנו המשותפת" ציין. "חיסונים והקפדה על ההנחיות הם המפתח. עזרו לנו להשאיר את המשק פתוח על ידי התנהגות אחראית".

כזכור, קבינט הקורונה התכנס אתמול פעם נוספת על מנת להמשיך ולדון בצעדים הבאים במאבק בנגיף. הדיון התחדש לאחר שאמש נאלצו השרים לנעול את הישיבה ללא קבלת החלטות חדשות, עקב הימשכות הדיונים במליאת הכנסת.

בין ההחלטות שהתקבלו במסגרת הקבינט נמנות: הגברת מבצע החיסונים הארצי, הגברת מאמצי ההסברה לציבור, בדגש על קריאה להתחסנות, עטיית מסיכות ושמירת מרחק פיזי. כמו כן, קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים, ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ (מעל 100 משתתפים).

בנוסף הוחלט על חובת בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל. בנוסף, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הבידוד - משרד הבריאות יקיים עבודת מטה לבחינת קיצור ימי הבידוד. בתוך כך, הקבינט הסמיך את רה"מ ושר הבריאות לקבל החלטות שוטפות למימוש האסטרטגיה שנקבעה.