היום (שבת) הוא היום האחרון בו אפשר להתחסן בחיסונים נגד נגיף הקורונה של פייזר, החברה היחידה שניתן לחסן בה בני 12-15 בשלב זה, יפוגו. לכן אלו שירצו להתחסן בהמשך לא יוכלו לעשות זאת עד לקבלת משלוח החיסונים הבא של בחודש ספטמבר. מנתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול, 39.4% בקרב קבוצת הגיל הזו התחסנו במנה הראשונה ו-24.7% קיבלו את מנת החיסון השנייה. 

בעקבות כך, הודיעה עיריית נשר כי היא תפעיל היום מוקד חיסונים מיוחד בשיתוף מגן דוד אדום באשכול הפיס ברחוב השיטה בעיר. מתחם החיסונים יפעל מהשעה 17:00-22:00 כדי לאפשר גם לשומרי השבת להגיע ולהתחסן. החיסון ינתן לחברי כל קופות החולים ואין צורך לקביעת תור מראש.

ראש העיר רועי לוי אמר: ״פעם נוספת אנו נדרשים לקחת אחריות. לכן יצאנו, יחד עם מד״א במבצע בזק לחיסונם של כל מי שעוד לא התחסן. היום (שבת) הוא היום האחרון בו ניתן לחסן בחיסון פייזר, החיסון היחיד שעד כה הוכח ליעילות מול מירב זני (וריאנטים) הנגיף עד להגעתן של מנות חיסון נוספות. אני קורא לכל תושבי. עיר בואו לקחת אחריות להתחסן ולחסן את ילדכם". 

מתחמי חיסונים (צילום: עיריית נשר)
מתחמי חיסונים (צילום: עיריית נשר)


קופת חולים כללית האריכה את שעות הפעילות של מתחמי החיסונים שלה בכפר סבא, אשקלון ובאר שבע. בראשון לציון יפעל מתחם החיסונים מהשעה 17:00-22:00 ובכפר סבא החל מהשעה 16:00 ועד 20:00. בבאר שבע יפעל מתחם החיסונים יפעל בין השעות 20:30-22:30 ובאשקלון בין 20:00 ל-23:00. בנצרת יסגר מתחם החיסונים ב-20:00. 

ספי רויטבלט סובול, מנהלת חמ״ל חיסוני קורונה בכללית, אמרה: ״עד לשעות הצהרים התחסנו בכללית מעל ל-81 אלף בני 12-15. היום הוא המועד האחרון לקבלת מנת חיסון ראשונה. נותרו עוד מספר שעות שבהם ניתן עדין להגיע ולהתחסן במתחמי כללית שפתוחים".