משרד הבריאות צפוי לחתום עם פייזר הסכם לפיו חברת התרופות תקדים את משלוח החיסונים הבא לישראל, כדי שיגיע ארצה בחודש אוגוסט ולא בספטמבר, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 12. 

הקדמת המשלוח נדרשת כדי להיערך כראוי לפתיחת שנת הלימודים. עוד פורסם כי ההערכה במערכת החינוך היא שבשנת הלימודים החדשה שצפויה להיפתח, יחזור מתווה הקפסולות לשימוש בבתי הספר.

כזכור, משרד הבריאות וקוריאה הדרומית חתמו בשבוע שעבר על הסכם אספקת חיסונים הדדית. על פי הפרטים, ההסכם יאפשר מיצוי יעיל של החיסונים הנמצאים במלאי הנוכחי והעתידי של שתי המדינות. עפ"י ההסכם, ישראל תעביר באופן מיידי כ-700,000 מנות חיסון של חברת פייזר לדרום קוריאה לטובת חיסון אזרחיה עד סוף חודש יולי. 

כמו כן, ראש הממשלה, נפתלי בנט הודיע אתמול כי שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, יביאו לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה להקמת צוות שיבחן הקמת מפעל לייצור חיסוני קורונה בישראל. בנט ציין כי הצוות יקיים הליך סדור ויתייעץ עם גורמי מקצוע רלוונטיים, במטרה לגבש את הדרך המיטבית להקמת המפעל.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן נתוני תחלואת הקורונה ועדכן כי 531 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה. בנוסף, מצבם של 43 חולים מוגדר קשה, עלייה של ארבעה בני אדם מאתמול. כמו כן, כאלפיים ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה, וכמאה וארבעים קיבלו את המנה השנייה. עוד פרסם המשרד כי בשעה זו בישראל ישנם 4,064 חולים פעילים.

ברשימת הערים והיישובים האדומים נמצאים מעלה אדומים, יהוד, הוד השרון, שערי תקווה,צופים וכפר יונה. ברשימת הערים והיישובים הכתומים נמצאים גני תקווה, קרית אונו, עץ אפרים. בנוסף לכך כ-16 ערים ויישובים מוגדרים צהובים, בינהם תל אביב, נתניה וראשון לציון.