"העובדה שמשרד הבריאות מסתיר נתונים כה חשובים היא בעיה כשלעצמה, ללא כל קשר למהם הנתונים. אנחנו כבר שנה וחצי לתוך האירוע, ועדיין יש שחושבים שלגיטימי להסתיר מידע מהציבור".

כך אמר ל"מעריב" גורם באחת מקופות החולים, בעקבות הפרסום שלשום ב"מעריב", שלפיו אין במשרד הבריאות נתונים על מספר החולים שמצבם קשה שכבר חלו בעבר בקורונה, החלימו וחלו בשנית.

הגורם הוסיף: "המנכ"ל מעדכן אותנו אחת לכמה ימים במקרה הטוב בעדכונים האחרונים, אבל גם אנחנו לא חשופים לכל המידע. לדוגמה, בהקשר לחיסון בני הנוער – יצאו בהתחלה הודעות על כך שהחיסון יתחיל במועד מסוים, ואנחנו, כגורם המבצע, כלל לא ידענו על זה".

שלשום פרסמנו ב"מעריב" כי על אף פניות חוזרות ונשנות מצד מערכת העיתון  - במשרד הבריאות טוענים כי אין בידם נתונים עדכניים בנוגע למספר החולים שהחלימו מקורונה, לקו בה שוב ונמצאים כעת במצב קשה.

לדבריהם, מבין 45 החולים שמצבם קשה שאובחנו בחודש האחרון – 24 הם כאלו שחוסנו בשתי מנות החיסון, אך אין בידיהם נתונים כמה מתוך 21 החולים הנוספים הם מחלימים שחלו שוב או לחלופין מחוסנים במנה אחת. 

גם כשפנינו לשר הבריאות ניצן הורוביץ לקבלת תגובה, הוא אמר כי אין בידיו את הנתונים וכי יש לפנות לדוברות המשרד, אולם שם טענו כי "הפילוחים לא קיימים".