משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 261 בני אדם אובחנו במהלך היממה אמש כמאומתים לקורונה, מתוך 50,325 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.6%. יש לזכור כי מדובר בשבת, בה מספר הבדיקות נמוך יותר, ולכן הירידה במספר המאומתים היומי אינה מלמדת על ירידה בתחלואה.

ממוצע המאומתים בשבוע החולף עמד על 449 בני אדם ליום - עלייה משמעותית לעומת 263 מאומתים בממוצע בשבוע שקדם לו. מספר החולים הקשים עלה ל-44. בצה"ל עדכנו כי נכון להבוקר 61 מהמשרתים מאומתים לקורונה, כולם במצב קל.

בדו"ח אמן הביעו המומחים דאגה מהעלייה במספר החולים הקשים: "הגם שלפי שעה מדובר במספרים מוחלטים קטנים, התפתחות זו הינה מרכיב נוסף המשקף את התפשטות המגפה בארץ בשבועות האחרונים. המאושפזים במצב קשה החדשים מהווים מדד מהימן לכך, שכן אינם תלויים במדיניות הבדיקות ומשקפים תחלואה חדשה".

קודם לכן, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר הבוקר בראיון לכאן ב' כי מדוכאי חיסון, שיש להם ירידה בחיסוניות על רקע רפואי, יוכלו לקבל החל מהיום את המנה השלישית של החיסון מפני נגיף הקורונה. ההחלטה מי נחשב כמדוכא חיסון נמצאת בידי קופות החולים. הורוביץ הוסיף כי האפשרות לחסן את כלל האוכלוסיה במנה שלישית עדיין נבחנת.

על המשכו של מבצע החיסונים אמר הורוביץ: "יש לנו חיסונים של מודרנה ומבוגרים שרוצים יכולים להתחסן בהם. אז אין לנו מחסור בחיסונים. אתמול תם מבצע חיסון בני הנוער. אנחנו מנסים להקדים את משלוח החיסונים של פייזר ואנחנו מקווים שתהיה תשובה בימים הקרובים. כך שאפשר יהיה להמשיך בלי בעיה. הגענו למשהו כמו 200 אלף בני נוער שהתחסנו".

"הקורונה תלווה אותנו לאורך זמן רב ואנחנו צריכים לפתח שגרת קורונה ולהמשיך לקיים את החיים שלנו בצל שלה. מה שמשרד הבריאות מקדם זה צעדים שיאפשרו לנו לנטר כל דבר שמגיע מחו"ל, וצעדים של בדיקות בכל מיני מקומות וניטור כדי שנוכל להמשיך לחיות עם הקורונה בלי מגבלות קשות מדי", הוסיף הורוביץ.