מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לעלייה בתחלואה: "יש פה מגמה. עדיין, אנחנו לא במצב שמחייב להטיל מגבלות אבל במצב שמחייב אותנו להסתכל קדימה ולחשוב מה צריך לעשות כדי להימנע מהתפרצות בעתיד".

כשנשאל האם לדעתו השיטה של הממשלה החדשה לפיה יש להתמודד עם התחלואה ב"בלימה רכה", ללא הגבלות משמעותיות, נכונה השיב: "כרגע הנתונים מאפשרים לנו לא לנקוט בצעדים. בעיניי הסיכון הגדול של מדינת ישראל הוא מה יקרה באזור סתיו תחילת הלימודים, חגים, התחלת תחלואת החורף".

"צריך לעודד התחסנות ולמנוע את כניסת הווריאנט הבא לישראל ולהיערך לעתיד. זה שלא עושים צעדים עכשיו לא אומר שלא צריך להיערך לאחר מכן", המשיך. 

בהמשך הריאיון התייחס בר סימן טוב למצב התחלואה: "אנחנו זוכרים איך את שנה שעברה פתחנו עם פחות מאלפיים חולים ותוך ימים ספורים הגענו לשמונת אלפים. ההיסטוריה לא בהכרח תחזור על עצמה כי אנחנו מחוסנים אבל אנחנו רואים גם שחיקה ברמת החיסון, הווריאנטים נהיים יותר מדבקים ויש סימנים לשחיקה ברמת החיסון".

על השחיקה ברמת החיסון הסביר כי "אנחנו רואים הרבה אנשים מחוסנים נדבקים ומדביקים. יכול להיות שהם באחוזים שהחיסון לא אמור לעבוד עליהם, אבל אנחנו לא יודעים את הנתונים בצורה מלאה. אנחנו יודעים שקורה משהו, יש הסברים אפשריים - הווריאנט נהיה יותר עמיד לחיסון או שיש שחיקה ברמה החיסונית או שגם וגם שזה כנראה התרחיש הסביר".

לדבריו, הוא אינו תומך במתן חיסון שלישי למרות הנתונים, "אני חושב שצריך לעשות דברים עם היגיון מדעי וגם עם ניסוי שמבטיח את הבטיחות. האמירה היא בינתיים לא, אנחנו בודקים את זה. אנחנו מקווים שזה לא אמור להיות מסוכן אבל מכיוון שנותנים את זה לאנשים בריאים צריך לוודא שלא גורמים להם נזק".

"אני חושב שצריך לדאוג שיהיה מלאי חיסונים למנה שלישית ולפי מה שאנחנו מבינים אין את זה. החל מהיום יש אנשים שלא יכולים לקבל מנה ראשונה", הוסיף. 

בהמשך דבריו התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר לחיסוני מודרנה: "לא יכול להיות שנמנע מאנשים לקבל מנת חיסון ראשונה כשיש לנו מלאי חיסונים שאפשר להשתמש בו. אמור להיות לנו למיליון איש, השתמשו בחלק מזה עבור הפלסטינים, אני מניח שלא במיליון. אני חושב שבשיקולים שבין לתת לכל האוכלוסייה את אותו חיסון לבין לדחות חיסון לאנשים – עדיף לתת".

לטענתו, אם היחסים עם פייזר נלקחים כשיקול לשימוש בחיסוני מודרנה הוא אינו רלוונטי: "בריאות הציבור צריכה לגבור על כך, אם יש לנו חיסון בטוח שאפשר לתת לאנשים צריך לתת אותו לאנשים, יהיה זה מודרנה, ג'ונסון אנד ג'ונסון או משהו אחר".

בר סימן טוב התייחס להבאת חיסוני פייזר לישראל: "ברור לי שהלחץ שהפעיל נתניהו על פייזר היה אפקטיבי, העובדה שקיבלנו את החיסונים בחודש דצמבר 2020. השאלה הרלוונטית היא איך אנחנו לא מגיעים למצב בו אין מספיק חיסונים לחסן את האוכלוסייה".

"המציאות בה יש אנשים שצריך שהם יתחסנו ואין לנו חיסון לתת להם היא לא מציאות שאנחנו צריכים לקבל אותה", אמר. הוא הוסיף כי "בכל זאת יש לנו 60 אחוז מחוסנים זה נותן לנו חומת הגנה משמעותית אני לא חושב שאנחנו צריכים לראות בטווח הנראה לעין התפרצות בדומה להתפרצות שראינו אבל גם התפרצויות קטנות יכולות להוביל למוות וניתן למנוע את הדבר הזה".

בסיום דבריו התייחס לחגים המתקרבים: "כרגע לא הייתי מקבל החלטה שאומרת שלא נחגוג את החגים עם המשפחה, הייתי שם את הדגש על חזרה בטוחה ללימודים. ההתפרצויות קרו בעיקר סביב החזרה ללימודים ובדבר הזה צריך לטפל".