בעוד בחודש מרץ האחרון 28% מהישראלים חששו להידבק, הנתון הנמוך ביותר מאז פרוץ המגיפה, שיעור המפחדים להידבק כעת - לאחר התפרצות זן הדלתא - עלה ל־42%. רמת החשש הנמוכה ביותר נמצאה בקרב חרדים (15%). כך עולה מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתפרסם אתמול.

רוב קטן (54%) בציבור הישראלי סומך על הממשלה החדשה שתתמודד בצורה טובה במקרה של התפרצות ממשית של הנגיף. פילוח התשובות לפי ההצבעה בבחירות האחרונות לכנסת מעלה כי רוב מצביעי מפלגות הקואליציה סומכים על הממשלה, לעומת מיעוט ממצביעי מפלגות האופוזיציה. חריגים בתמונה זו הם מצביעי הרשימה המשותפת, שגם בקרבם הרוב סומכים על הממשלה.

המידע בדבר התפשטות זן דלתא של נגיף הקורונה מעלה אצל ישראלים רבים את החשש מפני טיסה לחו"ל. רק 7% מהישראלים בטוחים כי יטוסו הקיץ לחו"ל, ועוד 14% תכננו לטוס אך עדיין מתלבטים, אחוז דומה תכנן וביטל, וכשני שלישים כלל לא תכננו לטוס השנה לחו"ל.

בציבור היהודי נמצאו הבדלים בין קבוצות הגיל השונות: כמחצית מהצעירים (בני 18־24) ציינו כי יטוסו לחו"ל בקיץ או שהם עדיין מתלבטים, לעומת 5% בלבד מהמבוגרים (בני 65 ומעלה).