ועדת השרים לענייני נגיף הקורונה (קבינט הקורונה), התכנסה הערב (שלישי) לנוכח העלייה בתחלואה ובמטרה לנקוט בצעדים למיגור את התפשטות הנגיף. בסיומה, התקבלו ההחלטות הבאות:

תקופת הבידוד קוצרה לשבעה ימים, שיותנו בבדיקה שלילית. בנוסף, משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות שיהיו זמינות לציבור הרחב, תוגבר דרמטית אכיפת עטיית המסכות ויוגברו מאמצי ההסברה על אודות החיסונים. בנוסף, תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים מעל ל-100 איש בחללים סגורים.

החלטה נוספת שהתקבלה היא להעביר את סמכויות אכיפת הקורונה למשרד לבטחון הפנים. במסגרת העברת הסמכויות יקבל המשרד לביטחון הפנים את הסמכויות לצד האחריות על תקצוב, הסברה והקצאת משאבים שונים. בין היתר, במשרד לביטחון הפנים מתכוונים להקים יחידת מטה קורונה שתרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אמר: "אני מודה לרה"מ בנט ולחברי קבינט הקורונה, שהעבירו את סמכויות האכיפה לידי המשרד לביטחון הפנים והמשטרה. זהו צעד ראוי ונכון על מנת לקדם אכיפה יעילה של ההפרות במרחב הציבורי, הפרת בידודים ואכיפה תקינה של הנחיות הקורונה. מנכ"ל המשרד, תומר לוטן, הוא אדם בעל ידע רב בנושא בלימת התפשטות מגפת הקורונה במדינה, אינטגרציה בין מערכות ואכיפה יעילה ומדויקת - המהלכים שנבסס יחדיו יתבססו על איכות הפעלת כוחות הפיקוח ולא על כמות. הסמכת המשרד לביטחון הפנים לביצוע משימה זוּ היא צעד מתבקש.

בנט אמר בפתח הדיון כי מבחינתו ישנן שלוש דירקטיבות להמשך הטיפול בקורונה: לא להגיד מה לסגור, אלא איך כן לפתוח, להיערך כמה שיותר זמן מראש למהלכים עתידיים כדי לתת לציבור זמן ולא להפתיע אותו, וקיום קשר עם השטח, בדגש על בעלי עסקים, במטרה ללמוד את צרכיהם.

משרד הבריאות המליץ על כך שבאירועים בחלל סגור עם יותר מ-100 אנשים יוכלו להשתתף רק מחוסנים בעלי בדיקה שלילית. בנוסף הוא המליץ על בחינת שימוש בבדיקות מהירות (ביתיות או בקופת חולים) לאותם אירועים.

כאמור, במשרד הבריאות המליצו על החזרת "התו הירוק" באירועים של למעלה מ-100 אנשים, הנערכים בחללים סגורים. בין האירועים בהם יופעל התו, אם תתקבל ההמלצה: חתונות, אירועי שמחות, הופעות, מסיבות, פסטיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל, בתי תפילה. התו הירוק לא יכלול את הקניונים ואזורי המסחר ואת התחבורה הציבורית.