שניה הוריה של מגי אביב נפטרו מקורונה בהפרש של ימים ספורים חרף היותם מחוסנים. היום (שלישי) היא שוחחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM, התייחסה לאירוע המצער וגוללה את אירועי הימים האחרונים.

"אמי, בעלת מחלות רקע, ואבי היו מהמחוסנים הראשונים. בני הגדול התגייס למילואים כחובש קרבי והוא זה שחיסן את אמא שלי. לצערי אני לא ודעת להגיד אם החיסון לא תפס, כי הצלחנו להחזיק אותם בחיים חצי שנה", פתחה מגי את דבריה.

"לדעתי, אצל אבא היה מחדל בקופת חולים ואני לא מתביישת להגיד את זה כדי לעורר את הציבור", אמרה. "אנשים פשוט מתקררים ובקורונה פיתחו אופציה של רופא אונליין והוא מזין לך תרופות שתיקח אותם, זה לא עובד ככה, במיוחד לא אצל אנשים מבוגרים. האבחנה שלהם הייתה דלקת ריאות, לקחתי אותו עם דלקת ריאות, והוא כנראה הדביק את אמא", הוסיפה.

"הם נדבקו, אין לנו מושג איך. אצל אבי המצב הדרדר בארבעה-חמישה ימים. חשבתי שזו 'קפיצת בנג'י' ולא הבנתי איך יכולה להיות כזו הדרדרות למוות בזמן קצר", הוסיפה.

"אצל אמא ההדרדרות הייתה ב-24 שעות, כי כל הזמן היא הייתה עם חמצן ברמה מאוד נמוכה יחד עם מחלות הרקע שלה. ההדרדרות הייתה תוך שעות ספורות, הריאות קרסו לגמרי והקורונה הזו, אי אפשר לתאר מה היא עושה לבן אדם. מי שלא חווה או ראה את זה, לא יבין בכלל, במיוחד הזן החדש".

כשנשאלה איך הרופאים הסבירו את שקרה לשני הוריה, ענתה: "אין מה לעשות, אין להם תשובה. הזן ההודי של הקורונה פוגע בריאות ומרסק אותם. הרופאים עשו את המיטב, נכחתי בכל פעולה במחלקת קורונה ברמב"ם, מחלקה מדהימה, נותנים לך הרגשה שאתה יכול לתת עצה ולעזור".

לגבי ההיתכנות שמדובר בזן הדלתא, אמרה כי "זה מה שאמרו בבית החולים, אך גם לא ב-100 אחוז. הסבירו שלפי שיקוף הריאות והתהליך עצמו זה ככל הנראה הזן ההודי".

בסוף דבריה, הבהירה כי בבית החולים מתחו קו בין מחלתם לבין גילם ומחלת הרקע. "הקשר לא ודאי, אבל קיים. אבא היה בלי מחלות רקע ואין הסבר להדרדרות".