שר הבריאות ניצן הורוביץ, בתאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הודיע היום (רביעי) כי החליט למנות את אל"מ במיל', פרופ' סלמאן זרקא, לראש מגן ישראל (פרוייקטור הקורונה) במקומו של פרופ' נחמן אש, שהחל לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות. 

פרופ' זרקא, המשמש מנכ״ל המרכז הרפואי זיו בצפת בשבע השנים האחרונות וחבר קבינט המומחים של ״מגן ישראל״, הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. זרקא הוא פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, ומרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית. זרקא הינו בעל תואר שני באפידימיולוגיה ובריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר המכללה לביטחון לאומי. לפרופ׳ זרקא שתי התמחויות - האחת בבריאות הציבור והשנייה במנהל ציבורי.

בעבר כיהן פרופ' זרקא כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. הקים ופיקד על בית חולים צבאי בגבול סוריה, במהלך מבצע הומניטרי מיוחד שביצעה ישראל.

"אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה. אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עיניי. מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי. מדובר בסוגיה  מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. עלינו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף. אני מודה לפרופ' גמזו ולפרופ' אש על עשייתם המשמעותית כפרויקטורים. אמשיך את העשייה החשובה בצורה עניינית ומקצועית", אמר זרקא.

"השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ׳ זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם. יחד עם מנכ״ל המשרד, פרופ' נחמן אש, וכל גורמי המקצוע במשרד הבריאות, נמשיך להוביל מדיניות מקצועית, שקולה ועניינית, כשלנגד עינינו האינטרס הציבורי והבריאות של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל", אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ.