משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי אתמול אובחנו 768 ישראלים כחיוביים לנגיף הקורונה, כאשר מחצות אובחנו 615 מהם. זאת לאחר ש-1.38% מתוך 56,186 הבדיקות שנערכו היו חיוביות. מהנתונים עולה עוד כי מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד כעת על 54, בהם 16 מונשמים.

מספר המתחסנים במנה הראשונה עומד על 5,739,694, בעוד ש-5,214,887 ישראלים בלבד התחסנו גם במנה השנייה. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 6,443. 

על פי נתוני תכנית הרמזור של משרד הבריאות, שערי תקווה וצופים הן הערים האדומות היחידות, כאשר אחריה ברשימה שישה יישובים כתומים - צופים, יהוד, כפר יונה, עץ אפרים, אשדוד, בית יצחק-שער חפר, פרדס חנה-כרכור. 

אתמול, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לעלייה בתחלואה ואמר כי "ידענו לאורך הדרך שבמגיפות לפעמים מתפתחות מוטציות וזה מה שקרה. התפתח זן דלתא, שהחלה בהודו והיא שוטפת את כל העולם עכשיו זה רק ההתחלה, עוד כמה ימים כל העולם יהיה בצבעים כאלה".

נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ)
נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ)

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש הוסיף ואמר: "בניתוח שלנו מעריכים שללא צעדים נוספים, תהיה עליה בתחלואה ויהיו יותר מאומתים. העלייה ברורה אבל מקדם ההדבקה יורד. אנחנו יודעים מדי יום לומר מה מקדם ההדבקה עשה, בוודאות לא יודע לומר אם יהיה יותר נמוך".