ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי נפגשו עם עם בעלי אולמות אירועים. מטרת המפגש, שהתקיים באולם האירועים קמילו - הבית הירוק, בתל אביב, הייתה ללמוד אודות צרכי ענף האירועים, ולגבש מענים נכונים להתמודדות עם הקורונה. בפגישה השתתפו: יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים, נועם לוי, חבר ההתאחדות ונציג החברה הערבית, אחמד אבדאח עמאר, יו"ר איגוד אולמות המהדרין, ישראל מרדכי גפנר, ובעלי אולמות נוספים. 

נפתלי בנט ואורנה ברביבאי בפגישה עם בעלי אולמות האירועים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט ואורנה ברביבאי בפגישה עם בעלי אולמות האירועים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

"מבחינתי זו לא ישיבה סמלית, אלא ישיבת עבודה אמיתית", אמר בנט, "אני אסביר במה אנחנו רוצים להתייעץ איתכם, וביחד נחשוב מה עושים - הבעיה בגלים הקודמים היתה שלא היה דיאלוג. זה לא שאתם רוצים שתהיה תחלואה בארץ, וזה לא שאתם רוצים שהאולמות שלכם יהפכו למדגרות קורונה. יש לכם פתרונות ושכל ישר".

הוא הוסיף: "אני רוצה להציג לכם את הנתונים, לאן זה הולך, ולדון איך אנחנו מאפשרים פעילות ולא סוגרים פעילות – מבלי להפוך את האולמות למדגרות קורונה". לדבריו, כרגע התחושה היא ש"הכל בסדר". "יש חיסונים, אנשים לא מתים ברחובות, והכל בסדר. המוטציה החדשה, מוטציית הדלתא, שוטפת עכשיו את העולם. בכל העולם בחודשים האחרונים הייתה ירידה, ועכשיו בכל העולם המערבי יש עלייה דרמטית של הידבקות, ובפער מסוים יש חולים קשים ומתים", הדגיש. 

"האם החיסונים מועילים? כן. הם היו מושלמים מול הזן המקורי – זן האלפא. זן הדלתא הוא שונה, הוא גם מתרבה הרבה יותר מהר וגם מגיב פחות. לכן החיסון מועיל מאוד, אבל החיסון לבד לא מנצח. זה בעצם שדה הקרב שאנחנו נמצאים בו. אנחנו רואים את האינפורמציה מאנגליה ומארה"ב. גם הפעם אנחנו רוצים לנצח, אבל בלי לסגור את הכל. אבל אם לא נפעל עכשיו נצטרך לסגור את הכל", הוסיף ראש הממשלה.

חיסון קשישים במנת חיסון שלישית בבתי אבות (צילום: רויטרס)
חיסון קשישים במנת חיסון שלישית בבתי אבות (צילום: רויטרס)

הוא הדגיש כי נגיף הדלתא הרבה יותר מדבק. "אנחנו חוששים מאירועים של "מאסת הדבקות", מה שהיה בתחילת הגל השני, כשפתחו את האלומות - ובום. המצב הכי גרוע להידבקות הוא צפיפות, מקום סגור ופליטת חמצן, נשיפה חזקה בלי מסכה - החיבור הזה הוא קטלני", ציין בנט, "מטרתנו אינה למנוע חתונות ושמחות באולמות. זה הכי קל והכי מזיק, מכיוון שהחתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

השרה ברביבאי הוסיפה: "במציאות בה נגיף הקורונה נוכח בחיינו, נכון לייצר פתרונות יצירתיים על מנת לאפשר לאנשים להמשיך לקיים שגרת חיים מלאה ובתוכה עבודה, תרבות ופנאי. לצורך כך נדרשת אחריות אישית של הציבור בעטיית מסיכות, ריחוק חברתי והשלמת החיסונים". היא הדגישה כי "רק כך אפשר יהיה להימנע מהגבלות רחבות כדי להוביל את הכלכלה ושוק העבודה קדימה. הבוקר ראש הממשלה ואני קיימנו שיח עם מנהלי אירועים כדי למצוא את אותם פתרונות יצירתיים לשמחות הבריאות שבדרך".