פרופ' נדב דוידוביץ', חבר הצוות המייעץ לקבינט הקורונה שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM והתייחס לעלייה בתחלואה: "קשה לראות איך למצוא את האיזון הנכון בחברה דמוקרטית. אני קורא לאנשים, אם אין לכם טיסה חשובה אני מציע להישאר בארץ, הקורונה משתוללת בעולם. יש שיפור מאוד גדול בנושא הבדיקות בחזרה לארץ". 

עוד הוסיף כי "אנו יכולים לקחת צעדים יותר מתונים ממה שלקחנו בעבר, ולא נלך לקראת סגרים. זה קשה כי יש עייפות קורונה. ישנם מיליון אנשים בארץ שיכולים להתחסן ולא עשו זאת, צריך להאיץ את זה. מצד שני, החיסונים הם לא הכל".

"יצא לי להיות בנתב"ג אתמול, צריך להשקיע בזה לא רק בגלל הקורונה ולהקים יחידה אפידימיולוגית שתנטר את כל הדברים, וכזו שיהיה בה גם את היבט האכיפה", אמר. 

בהמשך דבריו התייחס דוידוביץ' לדעות המומחים שאומרים כי החיסונים לא יעילים כפי שחשבו, והשיב: "אני חושב שנשארנו באותו קו. אנו יכולים לקחת צעדים יותר מתונים ממה שלקחנו בעבר, ולא נלך לקראת סגרים. זה מאוד קשה כי יש עייפות קורונה, והמסר מורכב". 

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

לטענתו, אין וודאות לכך שמחלימים מוגנים יותר מאנשים שחוסנו: "צריך לעשות על זה הרבה דיונים, זו אמירה כוללנית ופשטנית. יש חולים עם עומס נגיפי גדול שפיתחו יותר נוגדנים, למשל. ההגנה הכי טובה ברמת האוכלוסייה היא להתחסן".