דיון מיוחד בקריה נערך היום (שישי), לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על הכינוס בהשתתפות שרים וגורמי מקצוע ממשרדי הבריאות, הביטחון, ביטחון הפנים, האוצר, התחבורה והכלכלה. זאת לאור העליה בתחלואה בנגיף הדלתא ברחבי העולם. בנוסף, קבינט הקורונה יקיים דיון מיוחד לעניין מערכת החינוך במהלך השבוע הבא, לקראת פתיחת שנת הלימודים.

בפתח הדיון אמר רה"מ כי הפגישה נועדה "לתכנן ביחד ומראש את הפעולות ואת ההמלצות לקראת השבוע הבא. המטרה שלנו היא לקיים חיי שיגרה מותאמים לקורונה. כרגע בכל רחבי העולם מוטציית הדלתא ממש מזנקת, כולל במדינות מחוסנות, כמו אנגליה, ישראל וארה"ב".

נפתלי בנט בדיון בקריה בנושא הקורונה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
נפתלי בנט בדיון בקריה בנושא הקורונה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

עוד הוא הוסיף: "מצד אחד, החיסונים מועילים כנגד הנגיף, ולכן אנו דואגים לרציפות חיסונים ולמלאי הנדרש. אך החיסונים לבדם אינם מספיקים. כרגע יש דעה הולכת ומתרחבת שיכולת ההגנה של החיסונים הקיימים אל מול הדלתא, היא חלשה יותר ממה שקיווינו. אנחנו לא יודעים בדיוק עד איזו רמה החיסון עוזר, אבל בצורה משמעותית פחות. כולנו מקווים לראות האטה, אבל העובדות כרגע הן שאין האטה - לא פה ולא בעולם. מי שקיווה שהחיסונים לבדם יפתרו את הבעיה, הם לא. צריך אסטרטגיה שמביאה כמה שיותר חיסונים מצד אחד אבל מצד שני מבינה גם את מגבלות החיסונים".

על פי בנט, התפיסה הכוללת של ממשלת ישראל מונה מספר שלבים: רציפות חיסונית, שתיבנה על ידי רצף במלאי החיסונים והגברת המאמצים לחסן את כלל האוכלוסייה, לצד בדיקת האפשרות של מתן חיסון שלישי, יצירת כללי קורונה לשגרה לאורך זמן, חיבור עם האוכלוסייה הישראלית ברמת השטח, כפי שעשו עם בעלי אולמות האירועים ובדיקות עצמיות אמינות, אשר יועמדו למכירה עבור הציבור.

"זו אחריות גדולה יותר, בשיתוף עם הציבור. האחריות שלנו היא לייצר רצף חיסונים, לחסן אנשים, לייצר מתווים, אבל גם את הציבור אנחנו צריכים להרגיל", סיכם ראש הממשלה.

לאחר הדיון צייץ שר הבריאות ניצן הורוביץ כי אלפי תקנים של צוותים רפואיים, אשר אושרו במהלך תקופת הקורונה, לא יבוטלו: "הבטחתי וקיימתי. תקני הקורונה לא יבוטלו. אלפי עובדים נהדרים, אנשי משק ומנהל, אחיות, רופאים, ימשיכו בעבודה המסורה שלהם. צריך להבין דבר פשוט - אין מערכת בריאות אחת לקורונה ואחרת לכל השאר. רק בריאות ציבורית מתוקצבת כראוי תדע להתמודד גם עם הקורונה וגם עם כל מגיפה אחרת. העיקר הבריאות!".



הנושאים שעלו לדיון הם בחינת הרחבת מתווה טיסות לכניסות ויציאות מישראל, תכנית הסברה לציבור, העלאת התו השמח, תכנית פעולה לבדיקות מהירות והגברת האכיפה באמצעות העלאת הקנסות ותקצוב.

לרשימת ההנחיות המעודכנת לחצו כאן

נפתלי בנט ואורנה ברביבאי בפגישה עם בעלי אולמות האירועים. צילום: איתי בית-און /לע"מ

שיא תחלואה נוסף נקבע כאשר 855 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה בתוך יממה, מספר החולים הגבוה ביותר מאז חודש מרץ.  בתוך כך, אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-1.52% וישנם 52 חולים שמצבם קשה. בנוסף, כשלושת אלפים ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, וכתשעת אלפים קיבלו את מנת החיסון השניה לקורונה, במהלך היממה האחרונה.

אתמול, סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, על מתווה ה"תו השמח", שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים בבטחה. המתווה גובש בשיתוף עם נציגי בעלי אולמות האירועים. על פי המתווה, כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית. המתווה צפוי לבוא לאישור שרי קבינט הקורונה במשאל טלפוני בהקדם וייכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב. 

בנוסף, אמש הזהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש בריאיון לחדשות 13, מפני אפשרות של סגר בשבועות הקרובים נוכח העלייה בתחלואה והעריך כי ייתכן שיוטל סגר גם במהלך חגי תשרי.