לראשונה מאז חודש מרץ: 1,118 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול (שישי), זאת מתוך 71,478 בדיקות שבוצעו ביממה החולפת ואחוז בדיקות חיוביות של 1.58. לצד זאת, מספר החולים הקשים ממשיך לעלות ועומד על 58, בעוד 16 מונשמים. 

מספר הנפטרים במצטבר מפרוץ המגפה עומד על 6,446, כאשר שניים נוספים מתו מהנגיף ביממה האחרונה. מספר המתחסנים במנה שנייה הוא 5,225,539.

כמו כן ממוצע החולים קשה עומד על שמונה חדשים ביממה. לצורך השוואה, בתקופה בגל השנה בה נרשם מספר מאומתים זהה, הממוצע היומי עמד על 29 חולים קשים. 

אתמול, נערך דיון מיוחד בקריה, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על הכינוס בהשתתפות שרים וגורמי מקצוע ממשרדי הבריאות, הביטחון, ביטחון הפנים, האוצר, התחבורה והכלכלה. זאת לאור העליה בתחלואה בנגיף הדלתא ברחבי העולם. בנוסף, קבינט הקורונה יקיים דיון מיוחד לעניין מערכת החינוך במהלך השבוע הבא, לקראת פתיחת שנת הלימודים.

בפתח הדיון אמר רה"מ כי הפגישה נועדה "לתכנן ביחד ומראש את הפעולות ואת ההמלצות לקראת השבוע הבא. המטרה שלנו היא לקיים חיי שיגרה מותאמים לקורונה. כרגע בכל רחבי העולם מוטציית הדלתא ממש מזנקת, כולל במדינות מחוסנות, כמו אנגליה, ישראל וארה"ב".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן אתמול את רשימת המדינות באזהרת מסע הדורשות בידוד בחזרה לישראל, גם למחוסנים ולמחלימים. הרשימה כוללת את איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, תוניסיה.

לצד זאת, המשרד מנה את המדינות שנאסרה הטיסה אליהן עד להודעה חדשה, בשל היותן בסיכון מירבי: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן.

כמו כן, החל מה-23 ביולי יתווספו לרשימת המדינות האסורות גם ספרד וקירגיסטן, ולרשימת המדינות המחייבות בידוד בחזרה לישראל, יתווספו גם בריטניה, קפריסין, טורקיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה, קמבודיה, קניה, ליבריה.