על רקע נתוני תחלואת הקורונה, מומחי האוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה, שחזו את התפשטות התחלואה, העבירו הערב (שבת) לגורמים בממשלה ניתוח נתונים ממנו עולה כי ישנו צפי לעלייה בתחלואה הקשה מעל למאה חולים קשים בחצי הראשון של אוגוסט. כמו כן, ניכרת ירידה במועילות החיסון עבור בני 50+.

על פי הנתונים שפורסמו, כ-90% מהחולים המאותרים החדשים בקרב בני 50+ הם מחוסנים, דבר המעיד על ירידה במועילות החיסון בקרב אוכלוסיית גיל זו. עם זאת, החוקרים הדגישו שעל מנת להבין לעומק האם ישנה ירידה במועילות החיסון יש צורך לבצע בדיקה מעמיקה של החולים הקשים החדשים. 

מומחי האוניברסיטה העברית התריעו כי בשבועות הקרובים צפויה בוודאות גבוהה עלייה במספר החולים הקשים החדשים. "ברמת וודאות נמוכה", מציינים החוקרים, "חציית רף 100 חולים קשים באשפוז צפויה במהלך החצי הראשון של חודש אוגוסט". 

מומחי האוניברסיטה העברית ממליצים לגורמי הממשלה לנקוט בצעדים מיידיים למניעת ההתפשטות, אך אף אחד מהם לא כולל סגר או הגבלות מחמירות. על פי המלצתם יש להגביר מבצעי אכיפה של מסכות במקומות סגורים, להחזיר את "התו הירוק" ולהגביר את מבצע החיסונים וההסברה בנושא חשיבותם וחשיבות עטיית המסכה. 

המומחים מדגישים עוד בהמלצותיהם כי יש צורך במיקוד ההגנה על אוכלוסיית בני ה-50+, כל עוד הנתונים עליהם מראים כי ישנה בעיה בקרבם בכל הקשור למועילות החיסון.