על פי נתונים שפורסמו לאחרונה על ידי רשות האכיפה עולה היום (ראשון) כי בשבועיים הראשונים של חודש יולי נקלטו במרכז לגביית חובות 51 קנסות בלבד. 44 קנסות הוטלו על הפרת בידוד ושבעה בגין אי־עטיית מסיכה.

פקחים ושוטרים מבצעים אכיפה בקניון בת ים (צילום: אבשלום ששוני)

עוד עולה מהנתונים כי מאז אכיפת הגבלות הקורונה בישראל לפני יותר משנה, מתוך כ־580 אלף דוחות שניתנו בעקבות הפרות כאלה ואחרות רק כמחצית שולמו בפועל - 288,665. כך שמבחינת גבייה המדינה מתקשה להכניס את היד לכיס של מפירי הנחיות.

מנתונים שהוצגו לפני ימים אחדים לבכירי משרד הבריאות מתברר כי 60% מהמבודדים לא מקפידים על תנאי הבידוד כפי שמתבקש. לפי החקירות האפידמיולוגיות 20% מהמאומתים בשבועות האחרונות נדבקו בביתם, מה שמחזק את הטענה כי הבידוד אינו נשמר כפי שצריך.
בניסיון לייעל את האכיפה נגד מפירי תקנות הקורונה הכריז השר לביטחון הפנים עמר בר־לב על מינויו של תא״ל (במיל׳) עמוס בן־אברהם לפרויקטור אכיפת הקורונה.

בר־לב ציין כי בן־אברהם יעמוד בראש מטה אכיפת הקורונה, שירכז את כלל פעילויות האכיפה, ויהיה אחראי על התיאום בין גופי הפיקוח השונים. לשם כך יהיה על הפרויקטור לתאם בין מאות משוטרי משטרת ישראל שיוקצו לטובת המשימה - כ־1,600 פקחים שיפעלו ברשויות המקומיות, נציגי משרד הבריאות ופקחי רשות שדות התעופה.

בתוך כך, בפעילות ברחובות בסוף השבוע עצרו שוטרים רכב וגילו כי הנהג הוא חולה קורונה מאומת, כשלצדו בנו בן ה־11. כשנשאל מדוע הוא לא מקיים את הוראת החוק המחייבת שהייה בבידוד עד שיחלים, הסביר הנהג כי כיוון שלא חש בתסמינים החליט לצאת לסידורים.
מעבר לדוח בגין עבירת התנועה שביצע הוא גם ספג קנס על סך 5,000 שקל בגין הפרת הבידוד.