התפשטות התחלואה נמשכת: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ראשון) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 430 מאומתים לקורונה, זאת לאחר ש-1.47% מתוך 29,475 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מספר החולים שמצבם קשה ממשיך לטפס, ועומד כעת על 63, בהם 18 במצב קריטי ו-16 מונשמים.

לפי נתוני תכנית "הרמזור", היישוב האדום היחידי בישראל הוא בית יצחק-שער חפר. רשימת היישובים הכתומים כוללת את אשדוד, פרדס חנה-כרכור, קדומים, קרני שומרון, יבנה, נתניה ושערי תקווה. 

מצה"ל נמסר כי נכון להבוקר, 167 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. נכון ליום ה', 535 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. המשמעות היא שבתוך כשבוע מספר החולים בצבא כמעט ושילש את עצמו.

יממה קודם לכן, לראשונה מאז חודש מרץ, אובחנו מעל לאלף חולי קורונה חדשים, בנוסף לעלייה בממוצע החולים הקשים. ביום שישי ערך ראש הממשלה נפתלי בנט דיון מיוחד בקריה, בהשתתפות שרים וגורמי מקצוע ממשרדי הבריאות, הביטחון, ביטחון הפנים, האוצר, התחבורה והכלכלה. זאת לאור העלייה בתחלואה בנגיף הדלתא ברחבי העולם. בנוסף, קבינט הקורונה יקיים דיון מיוחד לעניין מערכת החינוך במהלך השבוע הבא, לקראת פתיחת שנת הלימודים.

תורי ענק לבדיקת קורונה בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
תורי ענק לבדיקת קורונה בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

הורוביץ: "בוודאי שיש אפשרות לסגר, אבל לא מדברים על זה עכשיו"

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התייחס הבוקר בראיון לגל"צ לעלייה בתחלואה בקורונה בישראל, ואמר כי האפשרות של סגר כללי נמצאת על הפרק. "בוודאי שיש אפשרות לסגר, אבל אנחנו לא מדברים על זה עכשיו. כל אחד יכול להבין שאם יהיו כאן התפרצות ענקית ותחלואה קשה - נגיע לשם. אנחנו נוקטים עכשיו בצעדים כדי שלא נצטרך להגיע למקומות האלה", אמר הורוביץ.

"אנחנו בלי ספק בהתפרצות של זן הדלתא, וזה מחייב אותנו להקפיד הקפדה יתרה על ההנחיות. כל המטרה בצעדים שלנו היא שלא נצטרך להטיל הגבלות חמורות יותר, שהתוצאה שלהן תהיה קשה מאוד", הוסיף.

ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

על הטענות למחדלים בכניסה לישראל דרך נתב"ג, אמר הורוביץ: "כל ליקוי מטופל ומתוקן. מזכיר שעד לפני חודש - בכלל לא הייתה שום הגבלה על יציאה או חזרה ממדינות מהסוג הזה. יש פה צורך בהבנה של כל אדם באשר לאחריות האישית שלו. אין פה עניין של להתחכם".

במקביל, שר התרבות, חילי טרופר, התייחס בכאן ב' לאפשרות להגבלות בענף התרבות: "אין דרישה להגבלות בעולם התרבות. הענף הזה היה סגור למעלה משנה, לכן יש אחריות למדינה שגם אם מטילים הגבלות, צריך לתת מענה. למשל בתי הקולנוע, עכשיו יולי-אוגוסט והם מתבססים על קהל צעיר, אי אפשר לשים שם תו ירוק. עולם התרבות הוא אחראי, רוב האנשים הם מחוסנים ויושבים עם מסכות. צריך לתת פתרונות לכולם ולא רק למי שהתחסן".