מנהלת היחידה למחלות זיהומית בבית החולים שיבא-תל השומר, פרופסור גליה רהב, שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לדיווח לפיו בממשלה שוקלים לסגור את נמל התעופה בן גוריון, זאת כחלק מהתוכנית למיגור התפשטות התחלואה בישראל ואמרה כי לדעתה אין צורך לסגור שדה התעופה. 

"צריך להקפיד לא לנסוע לאזורים עם שכיחות גבוהה של קורונה ולהיבדק, אולי להגביל את מספר הנוסעים. הכמויות של האנשים והצפיפות בנתב"ג היא לא תקינה. אני חושבת שעדיין לא צריך לגמרי לסגור", אמרה פרופ' רהב והתייחסה גם לנתון האומר כי עשרה אחוזים מהנדבקים בישראל הגיעו מחו"ל ואמרה: "גם אם נסגור את ה-10 אחוז הזה, הנגיף אצלנו, אז זה יוריד קצת אבל זה לא הפתרון שיפתור את הכול".

באשר לחשש מפני ירידה ביעילות החיסון כנגד ווריאנט הדלתא, לאור נתוני התחלואה בקרב מחוסנים, אמרה פרופ' רהב כי "אני חושבת שזה שילוב של שני דברים, ירידה של היעילות של החיסון כנגד הזן, וכנראה ירידה של היעילות עם הזמן. כנראה שהחיסון כנגד זן הדלתא פחות יעיל". כמו כן, התייחסה לטענות כלפי משרד הבריאות כי מסתירים מידע מן הציבור, והבהירה: "יש נתונים שאנחנו לא יודעים. לא מסתירים, יש מודלים שונים וכל אחד מראה משהו אחר. אנחנו כן יודעים כי יותר מ-50 אחוז מהנדבקים היום זה בני נוער צעירים שלא חוסנו". 



כמו כן, רהב אמרה כי במשרד הבריאות בוחנים את הצורך בחיסון שלישי וכרגע בוסט שלישי ניתן למדוכאי חיסון ולא לחולים אונקולוגים, זאת בניגוד להמלצת גורמים במערכת הבריאות, כך לדבריה. "ראינו שבקרב חולים אונקולוגיים עם גידולים סולידיים, 83 אחוז הגיבו לחיסון ויש כ-20 אחוז שלא מגיבים ואין להם נוגדנים ואנחנו נחסן אותם ונבדוק את זה. לפעמים זריקה שלישית היא שמעוררת את מערכת החיסון".

"אנשים מספרים שקיבלו את החיסון השלישי וזה שיפר את התגובה החיסונית כנגד הנגיף. הקבוצה השנייה שאני חושבת ועובדת להתחיל במחקר, כי אף אחד לא ייאשר לנו חיסון ככה סתם בלי שיש נתונים על זה, היא אוכלוסייה הקשישה שרואים שהחיסוניות יורדת אצלה", הוסיפה.