קבינט הקורונה צפוי להתכנס השבוע בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה והתפשטות הווריאנט הדלתא בישראל ובעולם. במקביל לכך, שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס היום (שני) דיון בהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק, שיוצג השבוע בקבינט הקורונה. בהערכת המצב אמר הורוביץ כי אין כוונה לסגור את נתב"ג.

הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה יבקש משרי הקבינט לאשר השבוע את המתווה עליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תדרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל 100 איש.

שר הבריאות הבהיר כי בשלב זה אין כוונה להגביל את מספר המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק והוסיף כי התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד. בימים הקרובים צפויים השרים להפגש עם הגורמים הרלוונטיים בענפים שונים במשק, עליהם צפוי לחול התו הירוק. 

ד"ר טל ברוש, מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הוא "נוטה להסכים לחיסון במנה שלישית כרגע רק לאוכלוסייה בסיכון גבוה, אבל אנחנו עדיין בדיונים. אם הייתה מנת דחף מותאמת לזנים החדשים, אני תומך מאוד בלחסן בה, אולי אפילו את כל האוכלוסייה". ברוש ציין עוד כי הוא "מתנגד לסגר כרגע, כשהרוב המכריע של האוכלוסייה מחוסן".

נפתלי בנט וניצן הורוביץ במתחם חיסונים (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט וניצן הורוביץ במתחם חיסונים (צילום: רויטרס)


מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות הסביר כי "סגר פוגע מאוד בציבור ובכלכלה - אנחנו לא צריכים לחיות לחודשיים הקרובים, אלא לעשות דברים ישימים לזמן ארוך. ברוש ציין עוד כי הוא "מתנגד לסגר כרגע, כשהרוב המכריע של האוכלוסייה מחוסן. סגר פוגע מאוד בציבור ובכלכלה - אנחנו לא צריכים לחיות לחודשיים הקרובים, אלא לעשות דברים ישימים לזמן ארוך".

פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים הלאומי להתמודדות עם משבר הקורונה המייעץ למערך 'מגן ישראל' ולממשלה, התייחס אף הוא לעלייה בתחלואה, ואמר בגל"צ: "יש האומרים שהצטברו מספיק מחלימים ובאיזשהו שלב זה יגביל את כמות הנדבקים - אם ההימור מתברר כלא נכון, איך חוזרים ממנו? אי החלטה גם היא החלטה. עמדתי בשלב הזה - לא לקחת את הסיכון אלא לבלום את התחלואה".

מנהלת היחידה למחלות זיהומית בבית החולים שיבא-תל השומר, פרופסור גליה רהב אמרה הבוקר ב-103FM כי יש ירידה ביעילות החיסון. "יש  ירידה של היעילות של החיסון כנגד הזן, וכנראה ירידה של היעילות עם הזמן. כנראה שהחיסון כנגד זן הדלתא פחות יעיל. יותר מ-50 אחוז מהנדבקים היום זה בני נוער צעירים שלא חוסנו". 



כמו כן, רהב אמרה כי במשרד הבריאות בוחנים את הצורך בחיסון שלישי וכרגע בוסט שלישי ניתן למדוכאי חיסון ולא לחולים אונקולוגים, זאת בניגוד להמלצת גורמים במערכת הבריאות, כך לדבריה. "אנשים מספרים שקיבלו את החיסון השלישי וזה שיפר את התגובה החיסונית כנגד הנגיף. הקבוצה השנייה שאני חושבת ועובדת להתחיל במחקר, כי אף אחד לא ייאשר לנו חיסון ככה סתם בלי שיש נתונים על זה, היא אוכלוסייה הקשישה שרואים שהחיסוניות יורדת אצלה", הוסיפה.