המגמה נמשכת: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (שני) עולה כי 915 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה החל מחצות. בנוסף, אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.7%. 

מספר החולים הקשים עומד על 60, בעוד מספר החולים הפעילים במדינה עומד על 7,369. בגזרת החיסונים למנה שנייה נרשמה עלייה כאשר כ-5,048 בני אדם התחסנו היום, בעוד כ-1,424 בני אדם התחסנו במנה ראשונה.  

השבוע צפוי להתכנס קבינט הקורונה בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה והתפשטות ווריאנט הדלתא בישראל ובעולם. במקביל לכך, שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס היום דיון בהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק, שיוצג השבוע בקבינט הקורונה. בהערכת המצב אמר הורוביץ כי אין כוונה לסגור את נתב"ג.

ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה יבקש משרי הקבינט לאשר השבוע את המתווה עליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תדרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל 100 איש.

שר הבריאות הבהיר כי בשלב זה אין כוונה להגביל את מספר המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק והוסיף כי התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד. בימים הקרובים צפויים השרים להפגש עם הגורמים הרלוונטיים בענפים שונים במשק, עליהם צפוי לחול התו הירוק.