מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים היום (שני) תדרוך, לנוכח העלייה בתחלואה. במהלכו, התריע מפני הרחבת המדינות שתיאסר הטיסה אליהן. "כשאתם נוסעים לחו"ל, דעו לכם שהרשימה יכולה להשתנות. מדינה שלא תחויב בידוד ממנה, כשתחזרו - יכול להיות שכן תהיה מחויבות בידוד", אמר.

"בישיבת הקבינט הקרובה נאשר את התו הירוק. לכל אירוע תתאפשר כניסה של מחוסנים ומחלימים. נמשיך עם התו הירוק כדי להמשיך את שגרת החיים ולהימנע מהגבלות קשות יותר", הודיע המנכ"ל. "צריך להיות מוכן שהתו הירוק ילווה אותנו הרבה זמן קדימה".

אש התריע מפני הגברת האכיפה, והוסיף: "לא נכון ואסור לזלזל באף אחד מההנחיות שלנו, אסור להיכנס לשאננות כדי שלא נגיע לצעדים קשים יותר בהמשך", וטען כי עמידות החיסון עוד בשלבי חקירה: "זן הדלתא עמיד יותר בחיסון ויש ירידה ביעילותו כנגד הדבקה. אך לפי נתונים ראשוניים, היעילות נגד מחלה קשה נשמרת ומעל ל-90% יש הגנה כנגד מחלה קשה וזו בשורה טובה".

לעניין נתב"ג, השיב כי סגירתו אינה על הפרק, אך טען: "זו אפשרות שיכולה להיות קיימת, אנחנו כרגע לא שוקלים את זה". בנוסף, הודיע כי תישקל חובת בידוד על כלל המחוסנים והמחלימים מכל העולם.

באשר לטיסות באומן, אמר: "החשש שלי לגבי החברה החרדית קיים, יהיו שם התפרצויות, אין חוסן מפני נגיף הדלתא. ככל שיש נסיעות לחו"ל, ויש נסיעות המוניות, אנחנו מוטרדים, אנחנו רוצים לחשוב על מתווה שיתאים גם לאומן". 

פרופ' התייחס גם לחזרה ללימודים, ואמר כי מקווים להמשיך את הלימודים כמו שצריך. "בוחנים את כל הכלים שלנו כדי לעשות את זה. ככל שהתחלואה תעלה נחשוב על זה, אך נעשה את זה באמצעות כלים שיבטיחו שההדבקות במערכת החינוך יפחתו".

כזכור, מאתמול אובחנו 829 בני אדם כחיוביים לקורונה. זאת, מתוך 51,589 בדיקות שנערכו, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.71%. מספר החולים הקשים עלה בשישה והוא עומד על 66.

מוקדם יותר היום, שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס דיון בהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק, שיוצג השבוע בקבינט הקורונה. בהערכת המצב אמר הורוביץ כי אין כוונה לסגור את נתב"ג.