נערכים לפתיחת שנת הלימודים: משרדי החינוך והבריאות מנהלים בימים אלה דיונים אינטנסיביים בכדי להגיע להסכמות על מתווה לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב לצד העלייה בתחלואה. בתוך כך, מסתמן כי במתווה שתציג שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון לשרי הקבינט בחמישי הקרוב, יכללו בדיקות קורונה מהירות בכניסה לבתי ספר והגנים בתדירות שתוגדר על ידי משרד הבריאות.

נוסף על כך, במקרה של הדבקה בקורונה, רק התלמיד המאומת ייכנס לבידוד, בעוד התלמידים שהיו בקרבתו יצטרכו לעשות בדיקות ואם יימצאו שליליים - יוכלו לחזור לשגרת הלימודים. זאת, בשונה ממה שהונהג בשנת הלימודים הקודמת, במהלכה כיתה שלמה הייתה נכנסת לבידוד.

שאשא ביטון מסרה היום (שני) ל"מעריב" כי "בימים אלה אני מובילה את היערכות המשרד לפתיחת שנת הלימודים ואת בניית המענה לאתגרים השונים. המשימה העיקרית היא להביא למינימום פגיעה בימי הלימוד ובשגרת החיים של הילדים". 

לצד זאת, תדירות הבדיקות המהירות במערכת החינוך עדיין נידונה בימים אלה, והיא תהיה תלויה כנראה גם ברמת התחלואה, כלומר בצבע הרשות. עלות מבצע מסוג זה מוערכת במאות מיליוני שקלים בחודש, בהנחה שכל בדיקה תעלה עשרות שקלים והבדיקות יבוצעו פעם בשבוע בכל מוסד חינוכי. 

בקרב אנשי המקצוע במשרדים רווחת הדעה כי מתווה כזה יקטין בצורה דרמטית את הצורך בבידוד התלמידים, ובכך גם של הוריהם. לצד זאת, ביצוע בדיקות קורונה עבור קטינים נדרשת הסכמת הורים - דבר שעלול לסרבל את המהלך.

בתוך כך, המתווה אשר מקדמת שרת החינוך לא יכלול קפסולות בניגוד לשנת הלימודים הקודמת. זאת, משום שהן לא הוכיחו את עצמן בשנת בעבר ובמסגרתן התלמידים התערבבו בהפסקות, בצהרונים ומחוץ לשעות הלימודים. עם זאת, מסתמן כי משרד הבריאות יתעקש על השארתן.