מפקדת אלון של פיקוד העורף העריכה כי בתוך שבועיים, מספר החולים המאומתים היומי בישראל, יגיע לכ-3,500, כאשר בשבוע הבא המספר צפוי לעמוד על למעלה מ-2,200. בהתאמה לכך צפויה גם עליה במספר החולים קשה, אלא שהנתונים ממשיכים להצביע על כך שבגל ההתפרצות הנוכחי מספר החולים הקשה נמוך יותר בצורה משמעותי ביחסי למספר המאמתים בגלי ההתפרצות הקודמים. 

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך דיון בעניין התפרצות הקורונה (צילום: עומר מירון, לע"מ)

במפקדה הדגישו כי ההערכה למספר המאומתים הגבוה, המבוצע על ידי מודלי חישוב שונים, נחשבת בעלת סמך גבוה כי למעשה לוקח כשבועיים בין פעולות משמעותיות שננקטות לבלימת הנגיף בהגבלות שונות, עד שרואים בשטח שינוי. לכן, במצב הנוכחי שבו אין כמעט מגבלות, במפקדת אלון סבורים כי אין סיבה שנראה בלימה במגמת התפרצות הנגיף.

יחד עם זאת, כאמור, בגל הנוכחי מספר החולים קשה נכון לעכשיו משמעותית נמוך יותר. בהתאם, מספר המאושפזים בבתי החולים נמוך יחסית ואין בשלב הזה חשש מעומסים קשים על מערכת הבריאות.

את הנתונים מציגה מפקדת אלון בהערכות המצב השונות בנושא גם אל מול משרד הבריאות. הנתונים מצביעים על כך שלמעשה מספר המאומתים לקורונה מכפיל את עצמו מדי תשעה עד עשרה ימים, בהתאם להערכות הללו מתכנן פיקוד העורף מחדש את כוח האדם. במפקדת אלון ואת הצורך להגדיל אותו מחדש תחת דגש על מספר החוקרות והחוקרים הנדרש לקטיעת שרשראות החקירה האפידמיולוגיות.

סגן הרמטכ"ל האלוף הרצי הלוי, סיכם כי 150 חיילות שבעבר הוצבו במפקדה ומאז חזרו ליחידות המקור שלהן בצבא יוצבו כבר מהיום אחר הצהריים ביחידת אלה כחוקרות ומתשאלות של חולים כחלק מהניסיון לקטוע את שרשראות ההדבקה, במקביל לכך התחיל שוב גיוס של אזרחים לטובת מערך החקירות, תהליך שידרוש גם הכשרה קצרה, כך שבסופו של דבר בפיקוד העורף מבקשים להתייצב שוב על כ-1700 חוקרים וגם להגדיל את מספרם שוב ברשויות המקומיות זאת לעומת כ-600 חוקרים שמתפקדים כעת בפועל.

למרות העלייה הצפויה בתחלואה והנתונים שמוצגים בהערכות המצב על ידי מפקדת אלון, אין בכך בכדי להפעיל לחץ על הקשחת ההנחיות וההגבלות לציבור, אלא כשיקוף של תמונת המצב שצפויה לנו עדו כשבועיים בישראל.