שוב שיא במספר הנדבקים: משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי 1,410 מקרי קורונה מאומתים אותרו אתמול וכי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.77%. עוד עדכן כי מקדם ההדבקה עומד על 1.41. סך החולים הפעילים עומד על 9,134 מתוכם 68 במצב קשה ו-12 מונשמים. 

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס למצב התחלואה בישראל ואמר במליאת הכנסת: "אנו לא רוצים לסגור את נתב"ג ולא יכולים למנוע מישראלים לחזור לישראל. לכן אנו אומרים לציבור להפחית בנסיעות לחו"ל כי שם יש הדבקה וכשחוזרים מדביקים. את הנדבקים האלו אנו מגלים בבדיקה בנתב"ג. יש גם נדבקים שהמחלה דוגרת אצלם ולא מגלים בבדיקה הראשונה. לכן הצורך שלנו לפקח על נתב"ג והנסיעות לחו"ל, כי זה מקור להדבקה".

בתוך כך, במשרד הבריאות פנו הבוקר לבתי החולים בארץ וביקשו להפחית בניתוחי ילדים שאינם דחופים (אלקטיביים) ואף להעביר ילדים בין בתי החולים במידת הצורך, זאת נוכח העליה בתחלואה הנשימתית בקרב ילדים. "בשבועות האחרונים אנו עדים לעליה בתחלואה נגיפית נשימתית בילדים, בעיקר בקרב גיל 1-2, הגורמת לעומס אשפוזי גדול במחלקות הילדים ובטיפול נמרץ ילדים", נכתב.

בפנייה נאמר עוד: "כאשר שיעורי התפוסות במחלקות הילדים יגיעו ל-100%, באחריות מנהל בית החולים לשקול הורדת פעילות כירורגית אלקטיבית בילדים – כירורגית ילדים, אורטופדית ילדים ואורולוגית ילדים,, על מנת לשחרר מיטות וצוותים לטובת מחלקות הילדים. בנוסף, במידה והאופציות בתוך בתי החולים ימוצו ויהיה עומס משמעותי, יבוצע ויסות שניוני מרחבי".

עם זאת, בחלק מבתי החולים מבהירים כי מצב התחלואה בקרב ילדים לא עלה. כך למשל בבית החולים לילדים ספרא תל השומר הבהירו כי לא רק שלא חלה עלייה אלא אף החלה מגמת התייצבות.