חרף בקשת ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לטוס לחו"ל בעקבות התפרצות זן הדלתא של נגיף הקורונה, היום (חמישי) צפוי לעבור בנמל התעופה בן גוריון מספר שיא, כ-41,500 נוסעים. מתוך כלל הנוסעים, כ-24 אלף צפויים לצאת לחו"ל.

היעדים המבוקשים ביותר על הקהל הישראלי החולף בנתב"ג היום הם יוון עם כ-4,000 נוסעים, טורקיה עם 3,700 נוסעים, ארצות הברית עם 3,200 נוסעים וצרפת וגיאורגיה עם כ-1,100 נוסעים כל אחת.

קבינט הקורונה אמור להתכנס ולאשר את "מתווה נתב"ג", שמטרתו לפתור את סוגיית הכניסה והיציאה מהארץ. בין היתר, צפויה לגדול רשימת המדינות האדומות ותוסדר סוגיית הבידוד גם למחוסנים השבים ארצה. לא צפויות הגבלות על אירועים לילדים מתחת לגיל 12.

דובר רש"ת: "בואו נודה באמת, הציבור הישראלי לא ממושמע"

עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, שוחח עם רון קופמן ב-103FM והתייחס למספר השיא של העוברים בנתב"ג. לדבריו, אין צורך לסגור את נמל התעופה: "כל מי שעומד בתור אלו אנשים שנבדקו, ונכון לאותו רגע לא נושאים את הנגיף. גם אם ייכנס לפה נוסע אחד והנוא הגיע עם הנגיף, הוא ייכנס. אוסטרליה סגורה הרמטית ויש גם את אותו וריאנט שמסתובב אצלנו. יש לנו חובה להיכנס לבידוד למי שאמור, וזה לצערי לא קורה ולא נאכף מספיק".

לפלר העביר ביקורת על הציבור הישראלי ואמר כי " בואו נודה באמת, במדינת ישראל לצערנו, העם לא ממושמע. מהיום שפרצה המגפה לאזורנו. נמל התעופה לא נסגר ולו יום אחד, לא היה יום אחד שהעובדים לא עמדו בחזית ובשורה הראשונה מול כל אלה שהגיעו לישראל. במדינת ישראל הציבור לא ממושמע. מי שנוסע לחו"ל צריך לדעת שהוא צריך לבוא עם הרבה סבלנות".