פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים בשיבא, הגיבה היום (חמישי) בראיון עם אריה אלדד ורוני בר און על חזרת התו הירוק.  באשר לנושא ההגבלות על הטסים והשבים מחו"ל, רגב אמרה: "אני לא חושבת שצריך לסגור את שדה התעופה ולהיות קיצוניים כמו ניו זילנד. אפשר לאפשר לאנשים לטוס עם המגבלות. המגבלה הכי חשובה, שמשום מה אותה לא מיישמים, היא בדיקה חוזרת שעולה כסף. מעבר לכך, אנשים יודעים שכל בדיקה עולה להם כסף ולוקחים בחשבון את העלויות האלה ואז הם יחליטו אם הם נוסעים או לא".

 רגב אמרה כי "אנחנו בשלב ב' של המגפה זו עדיין מגפה, היא עדיין לא שפעת, אבל אני חושבת שאנחנו במקום מאוד אחר מאיפה שהיינו בגל הקודם, לפני שהיינו רובנו מחוסנים". 


בהתייחס לעליה בתחלואה אמרה רגב כי "אין ספק שצריך לעשות משהו מכיוון שאם תימשך העלייה, גם אם העלייה בתחלואה הקשה מאוד מתונה, אז בסופו של דבר גם המאוד מתון הזה יכביד באיזשהו מקום. השאלה כמה זה יכביד ועל מה.

לבסוף, רגב אמרה כי "אני לא חושבת שצריך להגביל תנועה של אנשים. אנחנו לא בשלב של המגפה שהיינו לפני שנה. לא מחוסנים בוודאי צריכים להיות בבידוד, אבל אנחנו חייבים לחזור לאיזשהי שגרה. זו תהיי שגרה אחרת לצד הקורונה עם הרבה יותר בדיקות".