פרופסור יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, רפואה פנימית ולמנהל רפואי, הגיב הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט אמש, בהצהרתו לתקשורת, בה אמר כי "סרבני החיסונים מסכנים את החופש של כל ישראל". בדבריו תקף אדלר את החלטות הממשלה ואמר כי "נמל התעופה בן גוריון הוא הבעיה, לא מבין איך מדינת סטארט אפ לא יכולה להשתלט על הכניסה היחידה שלה".

"אם היינו מתנהלים נכון שם, היינו מונעים התפרצויות. נתב"ג הוא כישלון, מכל הבחינות. בדיקות, אכיפת בידוד עוד", טען אדלר.

"לממשלה לקח זמן להגיב, היא הייתה צריכה להגיב מוקדם יותר. למה מחכים לתו הירוק לשבוע הבא? הביטול שלו הייתה טעות, וכך גם הורדת המסכות. אנו לא חיים לבד בעולם, הוא אפוף בקורונה. צריך להחזיר מיד את התו הירוק ואת חובת המסכות במקומות סגורים", המשיך המומחה לקרדיולוגיה.

הוא אף הוסיף כי "אנחנו מצויים בתוך מגפה רביעית, שונה לגמרי מגלי הקורונה הקודמים. יש עסק עם וירוס מדבק ברמה שאנו עוד לא מכירים. החיסון כן מונע תחלואה קשה, אבל לא את ההדבקה. המספרים שרואים הם מספרים ידועים, אבל הם לא מדויקים כי לא כולם נדבקים. גל הדלתא הוא גל רביעי ושונה".

לדבריו, הגל הנוכחי שונה גם בעקבות קצב ההדבקה, אבל המחלה היא יותר קלה בגלל החיסונים. "מספר החולים קשה לא גדל כמו בעבר, אבל יש עוד נתון שלפיו משך המחלה הקשה הוא קצר יותר. היו צריכים להיות 200 חולים קשה, אבל בגלל הם לא", טען אדלר.

המומחה גם התייחס להבדלים בין התו הירוק ל"תו השמח": "אנשים כבר לא מבדילים ביניהם. גם אנשים בקבינט לא יודעים את ההבדל, צריך להיות תו אחד".