ועדת הכנסת בראשות ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) אישרה היום (שלישי) את התקנות האוסרות על כניסת מלווים לטרמינל, במסגרתם משרד הבריאות אמר כי אין כרגע כוונה לסגור את שדה התעופה או לצמצם טיסות.

לפי התקנות שאושרו נקבע, בין היתר, כי הכניסה לטרמינל הנוסעים תתאפשר רק לעובדים או לנוסעים ארבע שעות לפני הטיסה, או למלוויו של קטין או של אדם עם צרכים מיוחדים אחרים. נוסע או מלווה שיפרו את התקנה צפויים לקנס מנהלי של 500 שקלים.

עוד הוועדה אישרה תיקון הנוגע לחובת הניקוי והחיטוי של כלי הטיס, שנועד להתאים את התקנה להנחיות האירופאיות, לפיהן פעולות הניקוי יבוצעו אחת ל-7 ימים, במקום אחת ל-24 שעות כיום, אלא אם לפי ניהול סיכונים נמצא שיש להגביר את הדירות או אם לא נעשה שימוש בכלי הטיס להטסת נוסעים.

כמו כן, ההגבלות הכלליות על הפעלת שדות תעופה, שבתוקף בשינויים עוד מאז אוגוסט 2020, הוארכו ב-28 ימים נוספים עד 23 באוגוסט 2021.

ביטון אמר במהלך הדיון כי "מצד אחד ממליצים לאנשים לא לטוס, אך מצד שני עם ישראל אוהב לטוס ומגיע לו אחרי שנה וחצי של קורונה", אמר.

לדברי ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, אחת לשבוע מתקיימת הערכת מצב, שלאחריה מתעדכנת רשימת המדינות עליהן חלה הגבלת יציאה או אזהרת מסע חמורה.