מנהל בית החולים הרצוג שבירושלים, ד"ר קובי חביב שוחח היום (שלישי)  עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס להבדלים שבין גל התחלואה הנוכחי לגלים הקודמים: "בגל השלישי היה עומס משמעותי בזמן קצר, מה שלא קרה הפעם. רוב החולים שלנו הם מבוגרים מעל גיל 70 אבל לא רק, מעל 90% מהם מחוסנים". עוד הוא הוסיף כי "יש בשורה פחות טובה והיא שהחיסון די מתפוגג לנו מול העיניים והוא הופך לפחות ופחות יעיל עם הזמן".

ד"ר חביב סיפר כי פתח בבית החולים מחלקת קורונה נוספת לאחר שהראשונה החלה להתמלא: "ההחלטה התבררה כנכונה, ביומיים-שלושה האחרונים יש תחושה של עלייה במספר החולים קשה. הקפיצה היא משמעותית, דבר שכבר מספר שבועות לא קרה לנו".

לדבריו, בשלב זה המצב עוד בשליטה של מערכת הבריאות, "בתי החולים רחוקים מקריסה, אך המצב הולך ומחמיר. מקדם ההדבקה היום הוא מעל 1.3, זה אומר שאם לא נעשה משהו כעת, המצב ימשיך להחמיר. מי שלא התחסן, שיעשה זאת מיד".

הוא הסביר כי החיסונים, הגם שלא מונעים הדבקה, כן מונעים תחלואה קשה יותר: "הרבה מאוד מהנדבקים יכלו להיות חולים קשים, אך לא הגיעו לבית החולים ונשארו חולים קלים בזכות החיסון. וזו הבשורה הטובה. הבשורה הפחות טובה היא שהחיסון די מתפוגג לנו מול העיניים והוא הופך לפחות ופחות יעיל עם הזמן. לכן, במציאות החרום שבה אנו נמצאים, אני מאוד בעד שייתנו גם מנה שלישית של חיסון. חשוב לי להגיד - זו לא מילת גנאי חיסון שלישי".