פרופ' דרור מבורך מבית החולים הדסה, התראיין הבוקר (חמישי) אצל ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והסביר את הסתייגויותיו ממתן החיסון השלישי לאוכלוסייה המבוגרת, החלטה שבעניינה צפויים להחליט ראש הממשלה ושר הבריאות, ואמר: "זוהי החלטה שלא בנויה על נתונים, האפקט יהיה זניח".

לדבריו, הורדת התחלואה תתבצע על ידי חיסונם של חדשים, ועל כן מתן חיסון שלישי לאנשים שחוסנו לא עשוי להוביל להורדה משמעותית בתחלואה. זאת, בין היתר, בשל העובדה שלרבים מאלו שאמורים לקבל את המנה הנוספת, עשויים להיות נוגדנים בכמות מספקת. הוא אף טען כי אינו מוטרד מתופעות הלוואי, אך הוסיף: "אני יותר מוטרד מחוסר מידע על האפקטיביות של החיסון לאנשים מחוסנים בשני חיסונים".

"הנוגדנים אכן יורדים עם הזמן, אך החיסוניות לטווח ארוך מצוינת גם בתוך שנה", גרס. "זה אומר שבמפגש עם הנגיף יש ייצור נוגדנים מאוד גדול מתאים שהוכשרו לכך, תאי זיכרון, צריך להוכיח שירידת הנוגדנים מלווה בירידה בתגובה לנגיף, את זה אף אחד לא הוכיח".

בהמשך, עלה לשידור פרופ' מוטי רביד, שהביע תמיכתו בחיסון שלישי גורף למבוגרים, ואמר: "כל היסוס שלנו עולה בתחלואה ובתמותה. אם היינו מחכים עוד שבועיים – היו מתים עוד אנשים". בנוסף, לדבריו תופעות הלוואי הפוטנציאליות הן זניחות.

"יש מחקר חדש משיבא שמראה שאותם אנשים שקיבלו חיסון שלישי ויש כבר כאלה הנטייה שלהם למחלה קשה נמוכה יותר ויותר, מזה הם נדבקים ומדביקים פחות". עוד הוסיף: "יש מספיק נתונים כדי להצדיק את החיסון השלישי, והוא לא מונע חיסון רביעי שיהיה יעיל נגד זן הדלתא, זה עניין של הרבה חודשים".

עם זאת, הבהיר פרופ' רביד כי: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תהיה עצמאית מבחינת מערכת הבריאות שלה. ה-FDA איטי מאוד, ויש לו הרבה אינטרסים". לסיכום, השמיע ביקורת כלפי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שהביעה התנגדותה להכנסת חיסון הקורונה לבתי הספר: "חבל שהיא נכנסה לתחום הזה, זה לא המקצוע שלה".