גבר בן 38, לא מחוסן וללא מחלות רקע, מת היום (חמישי) כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. בית החולים מסר כי לאחר שנדבק, פיתח "תסמינים נשימתיים קשים בגללם אושפז. הוא הדרדר במהירות, הונשם וחובר למכונת אקמו".

פרופ' מוטי קלין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בסורוקה, אמר כי "העובדה שהיה צעיר ולא סבל ממחלות רקע לא סייעו לו בהתמודדות עם המחלה הקשה. הסיפור העצוב רק מדגיש את חשיבות ההתחסנות".

הוא הוסיף כי "בגלים הקודמים בטרם היה חיסון זמין, היינו עדים לצעירים עם מחלה קשה שמצבם החריף במהירות ולמרבה הצער חלקם לא שרדו. חשוב להפנים את המשמעות של חומרת המחלה, וכרגע כשהחיסון יעיל וזמין ללכת להתחסן".

בית החולים סורוקה (צילום: יאסר עוקבי)
בית החולים סורוקה (צילום: יאסר עוקבי)

בבית החולים עדכנו כי במחלקה פנימית קורונה וביחידה לטיפול נמרץ מאושפזים שישה מטופלים, שלושה במצב קשה ושלושה במצב בינוני עד קשה.

בתוך כך, מגמת העלייה בתחלואה ממשיכה, כשהבוקר משרד הבריאות דיווח על 448 נשאי קורונה מאומתים שאובחנו מחצות. מספר החולים הפעילים עלה, ועומד כעת על 15,292 בני אדם. מספר החולים קשה עלה ב-8 ובסך הכל 159 חולים קשים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 

מוקדם יותר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הודיע לקופות החולים כי ביום ראשון יחל חיסון האוכלוסייה המבוגרת מגיל 60 ומעלה במנה השלישית של חיסון הקורונה.