ברקע העלייה בנתוני תחלואת הקורונה, החלו קופות החולים לחסן את בני ה-60 ומעלה במנה השלישית ובמקביל ממשלת בריטניה הודיעה על צעד דומה. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור חזי לוי התייחס לדברים הערב (שני) בריאיון לבן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ברדיו 103FM וקבע: "אנחנו לא היינו צריכים את הבריטים כדי להוכיח שצדקנו. ההחלטה לחסן במנה השלישית בני 60 ומעלה, ובייחוד אלה שחוסנו עד לפני חמישה חודשים, אני חושב שהיא נכונה. אני שמח שהבריטים למדו מאיתנו והולכים לעשות את זה".

פרופסור לוי התייחס למגמת העלייה בנתוני התחלואה, בייחוד בקרב המחוסנים, והסביר כי הדבר קשור לזמן שחלף מאז ביצוע החיסון: "ירידת העוצמה של המוגנות והנוגדנים בחלוף הזמן, וזן הדלתא עצמו, שהמוטציה גרמה לו להיות הרבה יותר מדבק ונקשר לתאים בגוף האדם". פרופ' קבע כי נתון זה "מצדיק את מתן המנה השלישית". עוד אמר כי כעת החיסון מוכר על שלל תופעות הלוואי שלו, כך שהוא יותר בטוח. 

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אמר כי החיסון כעת פחות מגן מפני הדבקה: "כרגע המוגנות מפני הידבקות עצמה היא מוגנות נמוכה. מעל 80% מגן מפני תחלואה קשה או אשפוז, אבל המוגנות עצמה מפני הדבקה היא בסביבות 40-60 אחוז וזה הולך ויורד עם ההתרחקות מהחיסון השני". לוי אמר כי כעת חייבים לחסן את האוכלוסיה המבוגרת במהירות, על מנת שלא לאבד את יעילות החיסוניות: "אנחנו צריכים לשאוף לחסן כמה שיותר, כמו ששאפנו בחיסון הראשון והשני. אנחנו צריכים לשאוף לחסן 90% מבני ה־60 ומעלה".

בן כספית ציין בפני לוי כי הבריטים הסירו את מגבלות הקורונה באופן מוחלט, ושבועיים לאחר מכן רואים דווקא צניחה במספר המאומתים והמאושפזים. על כך הוא השיב לוי: "זה מידע מעניין, זה דבר שצריך ללמוד ואני מניח שבמשרד לומדים את הדברים". יחד עם זאת אמר: "מי אמר שצריך להעתיק הכול מהבריטים? אני חושב שנכון לנסות לחיות בצורה זהירה ונכונה ליד הקורונה, משום שאנחנו צפויים לגלים, לעוד וריאנטים ולמוטציות" פרופסור לוי ציין כי הוא לא תומך בצעד של סגר כללי".